3DMark 2001 SE probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakje

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Ik draaide met mijn GeForce 4 MX440 (64 MB) regelmatig 3DMark 2001 SE. Dit met de Detonator drivers 30.??. En ik had zo'n blad gelezen waar in stond dat als je nieuwe drivers zou installeren dat je videokaart dan wel eens beter zou kunnen gaan presteren. En zo heb ik de nieuwste Detonator drivers gedownload (41.09). Toen ging ik 3DMark draaien, en zag ik in het tweede filmpje (dat schietgedoe) alleen maar wapens, een zonnebril, en geen mensen! En in het filmpje met de draak zag ik alleen de vrouw in beeld en de draak zelf niet!! Hoe komt dit nou weer? De score van mijn pc wordt hier zeker door beinvloed, aangezien de FPS hoger ligt zonder die dingen die ik hiervoor genoemd heb. Kan iemand mij helpen?

Systeem:

Moederbord: AOpen AX3L
Processor: Intel Celeron 500 mHz**
Geheugen: 256 MB SDRAM 133 mHz
Videokaart: Point of View GeForce 4 MX440 64 MB DDR
Geluidskaart: SoundBlaster 128 PCI
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Score 3DMark met oude drivers: 762
Score 3DMark met nieuwe drivers: 2550(!!)

** = een tijdje geleden overklokt naar 562 mHz

groetjes Robert

Ik heb dat ook een keer gehad toen ik hem overclockte,
kijk je instellingen eens na zou ik zeggen....

Welke 'instellingen' bedoel je? De overklok-instellingen in mijn BIOS??

Tja misschien ook maar ook de tweak instellingen bij configuratieschrem/beeldscherm/instellingen
/geavanceerd

Heb je de videokaart overgeklokt ?
Als je het te veel doet dan krijg je ook rare dingen in het scherm te zien. Streppen enzo.

Voor de nieuwe drivers geïnstalleerd waren, draaide je toen dezelfde benchmark?
Sommige maken gebruik van directx 8.0/8.1
Deze worden door jouw kaart niet ondersteund. Dus misschien is de 'draak' zo'n dX8 effect en wordt die dus niet getoond?
(misschien hebben die mensen de draak wel ontvoerd)

Ik heb de videokaart niet overklokt, maar bij het overklokken van de processor gaat de snelheid van de AGP-bus wel omhoog. Ik heb de processor nu weer draaien op de gewone snelheid. En trouwens mijn DirectX-versie is niet 8.1 maar 9.0. Zou het hier aan kunnen liggen?

Geplaatst door Freakje
Ik heb de videokaart niet overklokt, maar bij het overklokken van de processor gaat de snelheid van de AGP-bus wel omhoog. Ik heb de processor nu weer draaien op de gewone snelheid. En trouwens mijn DirectX-versie is niet 8.1 maar 9.0. Zou het hier aan kunnen liggen?
Officieële of bèta versie van 9?
Het terugbrengen van de cpu snelheid bood geen soelaas? Jammer. suc6

Nee de draak bestaat gewoon uit polygonen maar misschien moet je hem opnieuw instaleeren of je hebt geen seconde edition

Ik heb geen beta versie van DirectX 9.0 ik download sowieso nooit beta-versies. Die zitten vaak vol met bugs. Zou het helpen als ik 3DMark 2001 opnieuw installeer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan