3dmark score wordt niet hoger

Status
Niet open voor verdere reacties.

markjevanloo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2001
Ik heb sinds kort de bekende POV TI 4200 64mb met 3.3 ns geheugen, en volgens de fabrikant kan het geheugen op tot 620 worden overgeklokt, de core zou op 310 kunnnen.
Nou heb ik geprobeerd om het geheugen boven de 600mhz te krijgen, maar dit lukt niet. In de 3dmark 2001se krijg ik dan artifacts e.d. Ik snap dat niet iedereen die 620 zou kunnen halen, maar ik vind het wel raar dat boven de 600 niet wil lukken en dat mijn 3dmark niet hoger wordt als ik de core hoger zet.

Waar ligt dit aan?

Standaard loopt de kaart 250/550

Mijn systeem:

Asus A7V333 moederbord met Athlon 800 mhz.
256 ram

Ik heb toevallig ook een POV TI 4200, maar weet je zeker dat deze niet op 4 ns lopen?

Nee ik weet het zkr want op de doos staat het ook 3.3 ns, en op de site werd het ook duidelijk vermeld.

Ik denk dat de CPU de bottleneck is, en dat de score darom niet hoger wordt. Maar binnenkort koop ik de Athlon 2400+

De 3dmark03 test is heel erg van je 3dkaart afhankelijk dus niet van je CPU, het verschil tussen bijvoorbeeld een Athlon 2000 en een Athlon 2400 zul je nauwelijks merken.

Wat zijn de orginele frequenties van de core en het mem?

De fabrikant zet de snelheid standaard op 250/550
Dat is dus al overgeklockt voor een standaard TI 4200, maar voor het 3.3 ns geheugen wel underclocked. IK zal eens die 2003 gaan testen, ik heb m net gedownd!

In 3dmark 2001se telt de proc wel degelijk. Dat je scores niet hoger worden is logisch, ook bij een T&L kaart zijn de driehoekjes waaruit een 3d beeld bestaat nog altijd werk van je processor, dus overklok of vervang die, zal beter helpen

succes

Geplaatst door techie
In 3dmark 2001se telt de proc wel degelijk. Dat je scores niet hoger worden is logisch, ook bij een T&L kaart zijn de driehoekjes waaruit een 3d beeld bestaat nog altijd werk van je processor, dus overklok of vervang die, zal beter helpen

succes

Hmm ik had er even overheen gelezen dat het 3dmark2001 betrof...

ok bedankt! Als ik mijn nieuwe CPU heb dan zalk ik eens gaan kijken wat er uit te halen valt. Maar ik vind t toch raar dat bij 600 mhz 3dmark al gaat artifacten, terwijl het geheugen veel meer aan kan.

Geplaatst door markjevanloo
Ik heb sinds kort de bekende POV TI 4200 64mb met 3.3 ns geheugen, en volgens de fabrikant kan het geheugen op tot 620 worden overgeklokt, de core zou op 310 kunnnen.
Nou heb ik geprobeerd om het geheugen boven de 600mhz te krijgen, maar dit lukt niet. In de 3dmark 2001se krijg ik dan artifacts e.d. Ik snap dat niet iedereen die 620 zou kunnen halen, maar ik vind het wel raar dat boven de 600 niet wil lukken en dat mijn 3dmark niet hoger wordt als ik de core hoger zet.

Waar ligt dit aan?

Standaard loopt de kaart 250/550

Mijn systeem:

Asus A7V333 moederbord met Athlon 800 mhz.
256 ram

Je hebt niet goed gelezen. Ik heb de POV Ti4200 128 MB, maar dit is de gewone versie, net als die 64 MB kaart van jou. Alleen de POV Ti4200 XP van 128 MB is over te klokken tot een Ti4600.......kijk maar eens op http://www.pointofview-online.com/

Op www.pcupgrade.nl staat de kaart die ik heb. Ik heb de SE versie en zoals de door jou genoemde site aangeeft, betreft dit een kaart met 3.3 ns:

"The GeForce4 Ti 4200 Special Edition is powered by the GeForce4 Ti 4200 GPU.
This 64MB DDR edition is equipped with 3.3ns memory.( standard is 4.0 ns )
The core clock speed is 250MHz and the memory clock speed is 550MHz"

Dus het geheugen van deze kaart kan sowieso op 600 mhz lopen ipv de standaard 550. Pcupgrade geeft dat ook aan.

De XP-versie loopt ook standaard op 250/550.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan