3e harddisk , hoe doe je dat

• Onderwerp starter Onderwerp starter KRG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KRG

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
Hallo,

Ik wil mogelijk een 3e harddisk in ons systeem zetten. Kan ik dan gewoon een 2e PC133 ATA card in een PCI slot zetten en herkent Windows XP dit dan.

Wat moet ik allemaal als extra instellen om het geheel werkend te krijgen onder Windows XP Pro ?

Onze PC is een 666 Mhz met 3 PCI sloten waarvan er volgens mij nog wat vrij is. Het is de Medion Lifetech (Aldi) PC type MD 2000 . Ik heb reeds naast de 20 Gb harde schijf een extra schijf van 60 Mb geinstalleerd. We willen voor foto's e.d. een aparte nieuwe harde schijf kopen en deze er ook in zetten. Het liefst dus alle 3 schijven in het systeem.

Alvast bedankt voor de tips.

:rolleyes: Moet de harde schijf niet gewoon op de IDE kabel ( die brede grijze platte ) aangesloten worden?

Bedoel je een extra schijf van 60gb? Als het mb is kun je die er beter uitgooien... En als je er een ide-controller instopt zal het wel werken.

En ik neem aan dat je dus al 4 ide apparaten hebt aangesloten?

Of te wel, je loopt naar de pc winkel, vraagt een pci ide controller, dit is dus een insteek kaartje waar je opnieuw nog eens 4 apparaten aan kunt hangen, deze plug je in, de drivers instaleren en prik maar raak.
Ideaal.....

Wat is een goede IDE controller? en wat raden jullie aan als harddisk (merk)?

Een goede ide controller, ze doen allemaal hetzelfde werk dus daar zit niet veel verschil in.

Een goede harddisk, tja... ik zou gaan voor een knappe seagate of western digital. Maar smaken verschillen.

je kan er ook een dvd(cd) speler eruit smijten, met 1 zo'n speler heb je tog genoeg:p(als het tenminste een writer is, en dan liefst nog een dvd-writer) dan kun je ook 3 hard disks hangen

Het is niet echt duidelijk , maar .....

Een hedendaagse p.c. beschikt over 2 i.d.e. poorten onboard , waarop telkens 2 "devices" kunnen op worden aangesloten .

1 als master , de 2 e als slave.

Dus in totaal 4 i.d.e. toestellen , zonder bijkomende printjes bij te plaatsen .

Peter

En als je dus nog meer ide units wilt aansluiten dan kun je dus een uitbredings kaart kopen die als ide controller functioneert, een PCI IDE controller, dan kunnen er dus nog eens 4 units totaal bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan