3e harde schijf installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxitec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Berichten
1
Ik heb een 3e harde schijf gekocht van seagate 250 gig, de voeding aangesloten, en de ide-kabel aangesloten. Ik kreeg de melding "nieuwe hardware gevonden" bij het opstarten in windows XP. Ze stond eveneens tussen de hardware-lijst. Toch staat ze bv. niet in verkenner. Heb een programmatje geïnstalleerd van de website van Seagate. Werd succesvol ddorlopen volgens het programma. Mijn harde schijf begon te werken, volgens mij te formatteren. Heb dit proces na 12 uur afgebroken, (Er stonden geen meldingen of vnsters open), door de computer zonder foutmeldingen af te sluiten. Na het opstarten stond de schijf wel tussen de andere aangegeven. Bij het willen raadplegen kreeg ik de melding dat ze moet geformatteerd worden, dat is ze nu bezig.
Het probleem is dat mijn DVD-schrijven verdwenen is. Staat ook niet meer tussen de hardware-lijst. Deze hangt op dezelfde ide-kabel dan de nieuwe schijf.
Wat moe ik doen om de schrijver terug te vinden?



sata ide
 
je moet de cdromspeler als slave instellen en dat doe je via de jumper achter op de cdromspeler en de harddisk op master ook op de achterkand van de hdd:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan