3e harde schijf kan dit????

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc, ik dacht eerst 1, maar ze waren dus niet opgedeeld.
Kan ik ook een derde harde schijf installeren? Ik heb nu geen 'uitgang' aan de brede kabel in mijn pc.:( :(

ik neem aan dat je met breedecabel de IDE cabel bedoelt
nee want je hebt geen plek meer op die primare IDE port maar mischien heb je nog plek op de tweede IDE port want daar zou die hd dan op kunnen

Ik ben teveel leek om te zeggen als ik de 2e poort heb gebruikt. Aan de grote bos met kabels, zat wel een klein blokje(?stroom), maar niet zo'n hele brede ?(data)

Is het interessant om te weten, dat ik dvd speler en een dvd brander erin heb zitten naast de 2 harde schijven? en een floppy disk

nee sorry dan heb je geen plek meer maar je kan de dvd speler weg hallen

Als er geen plaats meer is op de standaard IDE poorten en er is nog een PCI slot vrij, dan kan hier een controller kaart ingestoken worden. Op deze kaart kan je eventueel weer 4 IDE apparaten aansluiten.

Volgens mij heb ik nog wel een PCI slot vrij, dus dat wordt een extra controller.
De dvd speler zat er al voordat ik mijn brander erin zette.

maar waarom zou je twee dvd'spelers in je pc hebben, twee film's te kijken
naja verder graag gedaan

Als je een controlerkaart en 1 of meerdere IDE apparaten bijplaatst, let dan wel op de kast koeling. Een extra casefan bijplaatsen zal dan wellicht noodzakelijk zijn.

Ik heb nog zo getwijfeld, als ikzelf een harde schijf zou proberen in te bouwen, keb nu spijt als haren op mijn hoofd, want ik denk niet dat ik dit kan.:mad:

Wat je natuurlijk ook kan doen is 1 van de hardeschijven die je nu hebt vervangen door een grotere.

Geen gedoe met IDE controllers en extra casefans.
En met de 'oude' hardschijf kan je dan eventueel een oude pc upgraden.

edit: het inbouwen van een hardeschijf is vrij simpel.
kijk eens op de volgende site, daar staat uitgebreid uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152092#harddisks

Laatst bewerkt:
Het plaatsen van een controlerkaart en extra HD in Win XP is op zich niet zo moeilijk, misschien een handige kennis??

Voor een controler kaart moet je wel rekenen op ± € 30,- dus voor het bijplaatsen van een kleine HD heeft dit weinig zin.

Als je een controllerkaart + een 3e hardschijf plaats zal het een stuk warmer worden in de kast, dus is het verstandig een (extra) casefan of hardeschijfcooler te plaatsen.

Maar zoals ik al zei is het misschien niet verstandiger een van je bestaande hardeschijven te vervangen?
Hoe groot zijn de hardeschijven die je nu in je pc hebt zitten?

//edit: en hoeveel wil je er bij plaatsen is dit een nieuwe schijf die je nog gaat aanschaffen of 1tje die je nog over hebt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan