3e laptop blijft op onbekend netwerk staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij36

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht en die werkt perfect.
Mijn oude laptop heb ik aan mijn dochter gegeven en daar moest ook een nieuwe usb adapter in voor het wifi netwerk omdat de eigen kaart van de laptop kapot is.
nu krijg ik er wel kontakt mee met mijn router de wl351 maar er blijft onbekend netwerk staan en ik heb alleen lokaal verbinding.
de goeie sleutel enz is ingvoerd en de laptopen router verschillende keren opnieuw opgestart.
Wie kan mij uit de brand helpen want mijn dochter wil graag ook op het internet met haar eigen laptop.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
edit:wat ik vergat de usb adapter is een tp link nano 150 mbps usb adapter en toen ik hem erin deed heeft ie het heel even gedaan

Laatst bewerkt:
Zeer zeker dat alle drivers goed zijn geïnstalleerd? Probeer je wel verbinding te maken via de usb adapter?

ja alle drivers 3 x erop gezet en eraf en verbind met de usb adapter
dat is de enigste die werkt
maakt verbinding met mijn router alleen kom ik niet op internet ermee ik kan alleen lokaal verbinden maar ook mijn router is niet bereikbaar

nou nog even de naam veranderd van de laptop maar helaas geen geluk.
hij blijft dus staan als onbekend netwerk(openbaar)maar ook tussen haakjes de ssid van mijn router(netwerk)dus
ook kan ik het wel veranderen van openbaar naar particulier maar de naam echter niet
ook de usb adapter in een andere laptop gedaan an daar werkt het gewoon

Allebei hetzelfde besturingssysteem? Maar eerst had je wel internet met die laptop? Zorg anders dat je de wifi-kaart uitzet, zodat alleen de stick verbinding kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan