3e monitor werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb hier 3 monitoren staan, en gebruik een
XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Ghz Edition videokaart.

Ik heb nu 1 monitor met HDMI rechtstreeks op de kaart aangesloten, 1 monitor met HDMI naar een actieve converter op de mini-DP aangesloten,
en 1 monitor met VGA > DVI adapter aangesloten ook rechtstreeks op de videokaart,

Ik heb al veel gelezen over dit probleem op internet, allen ben ik niet tot een oplossing gekomen, overal spreken ze erover dat de ATI kaart voor een tripple-setup
minimaal 1 actieve adapter vereist is.... die heb ik ook, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me..?

Momenteel werkt het als volgt
- 24" > HDMI > werkt
- 23" > DVI ==> mini-DP > werkt
- 19" > VGA ==> DVI > werkt NIET

Monitor werkt nog, en er zijn geen poorten van de kaart defect, ik heb beide DVI poorten namelijk getest met de 23" monitor direct, en met beide kreeg ik verbinding...

Catalyst Control Center ziet de monitor wel, maar wil hem niet 'gebruiken' (het is trouwen geen CRT monitor maar een LG Flatron L1919S, een LCD scherm dus)

[smallimg]http://oi44.tinypic.com/20rv1p1.jpg[/smallimg]

Windows zet hem standaard 'uit' maar wanneer ik op detecteren druk word het schermpje bij schermresolutie-pagina blauw, en kan ik in het dropdown menu kiezen voor 'uitbreiden'
wanneer ik nu op toepassen druk krijg ik een foutmelding...

[smallimg]http://oi40.tinypic.com/2lw0ol3.jpg[/smallimg]


Deze hele setup heb ik wel werkend gehad op m'n onboard videokaart dmv VGA / HDMI / DVI.... dan vind ik het enorm zonde dat een dure kaart dit dan niet kan..

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, want ik baal er best van en ben nu al dagen aan het prutsen hiermee.
 
Een beetje verwarrend verhaal. Jouw videokaart heeft 2x dp, HDMI en DVI. Je schrijft alles echter vanuit het oogpunt van de monitoren en dat maakt het niet makkelijker.

DP + HDMI werkt, DVI-i naar een vga monitor werkt niet?

Monitor werkt nog, en er zijn geen poorten van de kaart defect, ik heb beide DVI poorten namelijk getest met de 23" monitor direct, en met beide kreeg ik verbinding...

Je hebt toch maar 1 DVI poort? Je actieve adapter is ook gepowered (meeste hebben voeding vanuit USB nodig)? Als je een van de andere monitoren uitschakelt, kun je de LG dan wel activeren?
 
Hallo,

Bedankt voor je reactie,
ik had het misschien anders moeten verwoorden
vanuit de kaart gezien

HDMI > (hdmi kabel) > HDMI monitor
mini-DP > DVI > (dvi kabel) monitor
DVI > dvi-to-vga-convert > (vga kabel) > vga monitor

en de vga monitor wil dus niet actief worden...

Nu je dit zo zegt over een actieve adapter met usb aansluiting.. mijn adapter heeft geen usb voeding, ik weet dus niet zeker of dit wel een actieve adapter is.
Als ik de HDMI monitor uit schakel (of zoals het in windows heet, de verbinding verbreken) dan kan ik de VGA monitor wel activeren.
 
Staat er niets over in de manual, die ik overigens niet kan vinden, dat het of/of is met de dvi-i en hdmi uitgang?

En indien je een Intel mobo hebt met een wat moderne chipset en ook een onboard video, in de bios de IGP en PCI-e tegelijk laten werken en daar de monitor aansluiten geprobeerd?
 
3 schermen zonder actieve adapter gaat niet werken. Als je adapter inderdaad passief is, is dit "normaal" gedrag bij een 7970.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan