3e pc geen verbinding!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Ik heb kabelinternet (Chello extreme) via een router en een laptop die draadloos is aangesloten op het netwerk. (werkt) Nu wil ik een 3e pc toevoegen (xp pro, aanmelden zonder wachtwoord) maar het lukt niet! Ik heb de virusscanner en firewall uitgezet, de pc en de router met een netwerkkabel verbonden, de wizard netwerk instellen uitgevoerd, de juiste werkgroepnaam ingevuld maar het werkt niet. Zowel de hoofdpc als die andere zien elkaar niet en ik heb ook geen internet op die andere pc......... Help!

Alvast Bedankt!

p.s. als ik met IP2 het ip adres opvraag op die 3e pc staat er geen ip adres...........
 
Laatst bewerkt:
Netwerkkaart, drivers wel geinstalleerd?
 
Bij hardware staat dat ie correct werkt, dan zijn de drivers toch geinstalleerd? Ik heb hem voor de zekerheid opnieuw geinstalleerd, helpt ook niet.......
 
Laatst bewerkt:
probeer je ip adres eens handmatig in te stellen.


Netwerk > "selecteer je verbinding" > klik rechts en dan op eigenschappen > selecteer de TCP/IP en dan eigenschappen.
Dit zal waarschijnlijk staan op "automatisch IP adres verkrijgen"

Kijk om de goede gegevens te krijgen bij de wel werkende pc.

Netwerkverbindingen > De juiste verbinding selecteren> rechts klikken en dan status > 2e tabblad "ondersteuning" > details.
Daar kan je een lijstje vinden van de gebruikte instellingen.

Neem deze gegevens over alleen je moet een ander IP adres invoeren, alles kan in de reeks van de laatste 3 cijfers van 2 tot 253 behalve de nummer die al in gebruik zijn in je netwerk.
subnetmask geeft XP zelf vaak al aan
dan je DNS nog en die staat wel weer in de PC die wel goed werkt.

succes
 
Maar ik heb bij Chello een dynamisch ip adres, dan kan ik hem op die andere pc toch niet vast invoeren?
 
Hoeveel pc's mag je bij chello aansluiten? Ik had dit probleem ook eens een keer en toen kon je dit oplossen door in je router je mac adres van je pc te clonen. Toen was het wel mogelijk meerdere pc's via de router aan te sluiten.
 
Ik heb het MAC adres al gecloned, ik geef het op! Dit was een pc van iemand anders die opnieuw geinstalleerd heb. Ik wilde hem aan het netwerk hangen om alle updates etc. te downloaden maar nu doe ik dat wel bij die mensen thuis. In ieder geval bedankt voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan