3GB van F: aan C: toevoegen XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Berichten
16.735
Ik kwam er net achter,dat ik een partitie van 3GB heb F:
En C: is 70GB
Op de een of andere manier niet goed gegaan na verwijderen van Ubuntu
kan ik op simpele manier die 3GB bij C: toevoegen??
XP pro SP3
is een oude pc,waar ik wat mee experimenteer progjes op heb :p
 
Als beide partities op dezelfde schijf staan kun je via schijfbeheer F: verwijderen en bij C: voegen. Lukt dat niet, biedt een CD'tje van GParted uitkomst.
 
In xp kan je niet partitioneren.Gparted zou kunnen maar heb een makkelijkere oplossing voor je.
Dit progje draait in xp.(6.0 full home)
Als je hier dan een screen van wilt plaatsen dan kan ik je er dmv een stappenplan wel doorheen loodsen.
 
In XP kan het wel, maar de Windows-partitie meestal niet. Partition Wizard werkt dan wel.
 
Ik ga er in dit geval vanuit dat C de xp partitie is(99,9%)
Die kan je dan in xp niet vergroten als die F verwijderdt heeft.Ofwel..hij schiet er dan niets mee op.
 
c; is de windows partitie ,had die 3 gb al verwijderd,met het idee dat ik hem met xp bij c: kon voegen
maar ik zie wel het is een pc voor beetje experimenteren niks bijzonders
en wat is nou eigenlijk 3 GB
dus ik laat het maar zo denk ik
evengoed bedankt
 
Toch zal ik je even een stapplan geven voor mijn progje..

Ik begrijp dat die partitie nu weg is.
Open het progje en klik de C aan.In linker deelvenster komt een regel move /resize.Klik dat aan.
Er komt een pop up van je C.Met als goed is nu rechts een grijs gebied.
Met je muis schuif je de rechter vertikale lijn naar rechts.C wordt nu groter.Klik op OK en dan linksboven op apply.Progje gaat zijn werk doen en laat hem dat ook even doen.Pc met rust laten dus.

Let op: dit kan alleen als C en (oude)F aan elkaar grenstte.Mocht je nog een D en/of E partitie ertussen hebben liggen dan gaat dat niet.Alleen aangrenzende partities kan je met elkaar vergroten of verkleinen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt F: had ik intussen weer geformateerd en is bruikbaar
dus die zou ik weer moeten verwijderen snap ik :eek:
 
Ja...en dan mijn verhaaltje volgen.
In dat progje kan je ook de F verwijderen.In het hoofdscherm klik je de F aan en dan in linker deelvenster Delete partition.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan