3TB harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexandervba

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
6
Hallo,

Ik vind het echt niet:

Ik heb een 3tb seagate gekocht. Na veel opzoekwerk gevonden dat ik de s.m.a.r.t. optie in de bios moest activeren. Want eerst herkende hij enkel 746GB.

Uiteindelijk lukt het dan, ik kan 2.7TB zien in deze computer. Alles werkt.

Nu heb ik wat op deze schijf gezet. En nu staat er nog 1.99TB free space. En alles weer om zeep. Vanaf ik er nog iets bij wil zetten crasht de computer. Moet ik hem gewoon met de knop uitzetten...

Ik heb een moederbordje van asrock van 2005 (oud ja...), ik heb die asrock unlocker al geprobeerd. Zonder success.

Heeft iemand tips voor me?

Thx!

Grtz
 
Ik denk dat je moederbord geen 3tb aan kan. Ik weet niet of het ook waar is :p
Maar dit staat er op de website:

Q: I was connected a HDD on N68 series motherboard with 3TB capacity, why the HDD capacity only detect 768GB in
Windows 7 installation.
A:
Please use Windows 7 installation disk with Service Pack1 (SP1) included.
 
wil je em toch gebruiken kan je em altijd nog in een externe case zetten en als USB-oplagmedium gebruiken
 
En als je de 3TB schijf nu eerst opsplitst naar bijv 3 x 1TB?
Overigens zou ik zo'n grote HD altijd opsplitsen naar wat kleinere partities al was het maar om de boel een beetje overzichtelijk te houden.
 
Het zou best eens kunnen kloppen, de oudere biossen ondersteunen in de meeste gevallen maar schijven tot 2TB, in elk geval als bootschijf dan. Een evt. biosupdate zou misschien soelaas bieden, maar raad ik af indien dit niet noodzakelijk is.
Het opsplitsen van die schijf heeft geen zin als het om de genoemde problemen gaat.

Hd plaatsen in een usb bracket zou misschien wel kunnen, maar dan moet je daar ook een recente windows voor hebben geinstalleerd. Minimaal xp(sp3). Daar zie ik nu geen probleem in als het gaat om win7.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er windows 7 opstaan ja, nog niet volledig geupdate wel, dat kan ik wel proberen natuurlijk!

Ik wou gewoon 1 partitie omdat ik deze schijf gebruik als harddisk voor mijn media center. Die pc wordt eigenlijk alleen gebruikt voor bestandendeling. En men mediacenter blijkt niet echt compatibel met systemen ouder dan windows 7 (ik wil ook geen nieuwe windows kopen...).

Een bios update zie ik niet zitten, heb al veel opgezocht en kan er gewoon niet aan uit.

Zou een windows update kunnen helpen?

Thx voor jullie antwoorden!
 
Altijd het laatste service pack avn een Windows installeren. dat lost vaak veel problemen op.
Kijk ook eens bij de niet-essentiele updates voor Windows. Die bevatten ook vaak verbeteringen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan