3TB schijf op een ASUS bord in win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap100

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Ik heb een ASUS M5A88M moederbord in wil een 3TB SATA 600 schijf installeren.Nergens is een goede instruktie te vinden.Het lijk wel of ik de enige Hollander ben die dit probleempje heeft. Win 7 herkent wel 2 TB van de 3TB en schakelt 700GB uit. Ik kom termen als EFI en GPT tegen en ASUS unlocker,maar wat ik daar ook in probeer,de schijf reageert niet op de normale manier. Ik kan zelfs Win 7 op GPT geformatteerde 2TB partitie installeren,maar het programma reageert niet.Duidelijke werkbare instrukties kan ik niet vinden.Heeft iemand ervaring hiermee,of kan ik de schijf alleen als externe schijf gebruiken?

Het probleem zit in je moederbord.
Je moederbord is nog voorzien van een "ouderwets" BIOS, dit ondersteund geen schijven groter dan 2 TB

De huidige generatie moederborden is voorzien van (u)efi in plaats van een BIOS om het opstarten van de PC te regelen en dat ondersteund wel grotere harde schijven.

Ah,bedankt. Ben ik genaaid,want het moederbord is nog geen 3 jaar oud.Ik ga er achteraan. bedankt voor de hint.

Ik heb aan de hand van uw suggestie kontakt gezocht met ASUS . En inderdaad gaf men toe,dat deze schijf niet op dit moederbord aangesloten kan worden ,dan alleen als 2 TB schijf. Wel is een partitieverdeling mogelijk van 2 om 1 TB . Dan kan het besturingssysteem op 1 partitie geinstalleerd worden.
Dit staat in kleine letters ook op de Seagateschijf,nadat ik met de leverancier gebeld heb.
Overigens kan ik de schijf wel in z'n geheel als dataschijf aansluiten,wat ik nu dan ook gedaan heb.
IK had echter deze schijf aangeschaft, om een sneller systeem te verkrijgen ,nu moet ik alsnog een kleinere schijf aanschaffen.'t is niet anders.Weer wat geleerd.Bedankt voor de medewerking!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan