4.1 speakers probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fristiaan

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hoi!

Ik heb Creative Labs Inspire 4400 4.1 Speakers. Het probleem is alleen dat alleen de voorste 2 het doen. Ik heb net Vista op deze computer gezet, hiervoor stond er XP op. Toen had ik dat probleem niet.. Ik heb al op verschillende fora gezocht of er een oplossing voor is. Die kon ik helaas niet vinden. Iemand die een oplossing heeft?

Mvg Christiaan

Hoi Fristiaan,

Bekabeling gecheckt van de speakers?
Alles even aandrukken.
De GOEDE drivers geinstalleerd van je geluidskaart?
Gecheckt of de 2 boxjes het daadwerkelijk wel doen?
Even stekkertjes verwisselen en luisteren of ze het dan doen.

Succes!

Ik heb alles gecheckt. Ik weet alleen niet zeker of ik de goede drivers heb geinstalleerd. Hoe kan ik dat checken?

Je speakers doen het alleen allemaal tegelijk als je:
1.Een surround bron afspeelt, zoals een film met surround geluid.
2.In je geluidsinstellingen een functie hebt die "speakerfill" (of uitvullen) heet.

Zo niet, dan heb je alleen geluid via 2 speakers.

Normale muziek is stereo, dus 2 kanalen, dus hoor je normaal gesproken maar 2 speakers.

Ik kan de optie speakerfill niet vinden.
Het is ook vreemd dat ik de optie 'surround speakers' niet kan aanvinken.
Alleen de optie 'front left and right' kan ik aanvinken.
Ook kan zegt ie dat er geen subwoofer aanwezig is, terwijl die er wel is.

Het kan zijn (zoals bij mij) dat je een surround systeem hebt. De achterspeakers zijn dan alleen voor extra geluiden voor films of games

Nee, speakerfill is geluid uit alle speakers bij een normaal stereo signaal (=2 kanalen). Maar niet alle geluidskaarten hebben dat.
Er staat bij jou nu alleen 2.1 omdat die .1 (het subwoofer-kanaal) uit het stereo geluid wordt gehaald.
Je zou een andere geluidskaart moeten nemen, zoek uit welke speakerfill ondersteunen. Verwacht er geen wonderen van, het geluid uit de achterspeakers is meestal zachter dan dat vd voorluidsprekers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan