4 aansluitingen, maar toch lukt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

indianajoost

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Ik heb een nieuw harddisk geplaatst (IDE, 160 gb)maar ik had daarbij een groot probleem. Ik heb 4 aansluitingen aan mijn kabeltjes. 3 waren bezet: cd-rom brander, dvd-speler en mijn 1e harde schijf. Toen ik aan de 4e de 2e harde schijf (als slave) deed herkende de computer niets, bij het opstarten: primary master none, primary slave none, secundary master none, secundary slave none. Raar, want als ik een van de aangesloten apparaten afkoppel lukt het wel... Ik heb nu een van mijn cd-rom spelers (de slave) afgekoppeld en de 2e harde schijf geformatteerd en dat lukt goed, maar dit is geen oplossing natuurlijk. Ik wil ook dat mijn dvd-speler en brander het beide doen! Wie weet wat ik moet doen?

Ook de masters aan het eind van de kabels gezet? en de slave's in het midden?

Laatst bewerkt:
@lange pier
aan 1 ide aansluiting toch maar 2 ide app.
drie aan 1 kabel ??
edit/ lees ik wel goed?? ik zie nu kabeltjes staan

Laatst bewerkt:
O jee wat een spraak verwarring.
Maar ik dacht dat TS drie app.aan 1 kabeltje had zitten??
Ik had daar de S niet gelezen :o

puppie zei:
O jee wat een spraak verwarring.
Maar ik dacht dat TS drie app.aan 1 kabeltje had zitten??
Ik had daar de S niet gelezen :o

Ja hoor, dat kan ook, alleen kun je ze niet meer op je mobo prikken.:rolleyes:
Noemen ze dat niet "stand alone" ?:eek:

indianajoost zei:
Ik heb een nieuw harddisk geplaatst (IDE, 160 gb)maar ik had daarbij een groot probleem. Ik heb 4 aansluitingen aan mijn kabeltjes. 3 waren bezet: cd-rom brander, dvd-speler en mijn 1e harde schijf. Toen ik aan de 4e de 2e harde schijf (als slave) deed herkende de computer niets, bij het opstarten: primary master none, primary slave none, secundary master none, secundary slave none. Raar, want als ik een van de aangesloten apparaten afkoppel lukt het wel... Ik heb nu een van mijn cd-rom spelers (de slave) afgekoppeld en de 2e harde schijf geformatteerd en dat lukt goed, maar dit is geen oplossing natuurlijk. Ik wil ook dat mijn dvd-speler en brander het beide doen! Wie weet wat ik moet doen?
je moet wel zorgen dat je op elk grijs kabeltje 1 master en 1 slave hebt zitten

reactie

Ja ik heb het over IDE kabeltjes/aansluitingen. Ik heb op beide de cdrom spelers en de harde schijven goed ingesteld met de jumpertjes op master-slave. maar toch doet hij het niet als ik ze alle 4 aansluit. Ik heb contact opgenomen met de computerzaak waar ik de harde schijf vandaan heb, en ik hoop dat zij er ter plekke wat aan kunnen doen (ik neem mijn computer dan gewoon mee).

@lange pier: <Ook de masters aan het eind van de kabels gezet? en de slave's in het midden?> Hoezo? Moet dat ook dan?Volgens de computerzaak maakte het niet uit aan welke aansluiting je het aansluit, zoalang de master-slave maar goed staat ingesteld.

Laatst bewerkt:
Zou ik naar een andere computerzaak gaan.:rolleyes:

De master hdd, bij een 80 polige ATA66/100 kabel, moet aan het eind van de kabel worden aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan