4 dubbelzijdige modules DDR en Dual Channel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJHJAZZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Berichten
3
Ik wil in mijn MSI K8N Neo4 FI moederbord (Nforce4 chipset) vier geheugenmodules van 512 Mb plaatsen (DDR400 MHz, PC3200 en Dual Channel).

Volgens de handleiding van het moederbord mogen dit dan alleen enkelzijdige modules zijn, als de volledige snelheid van 400 MHz gehaald moet worden. Het moederbord schakelt terug naar 333 Mhz als er 4 stuks dubbelzijdige modules zijn geplaatst.

Andere moederborden met dezelfde chipset maken hier ook melding van in hun gebruiksaanwijzingen.

Ik heb tot nu toe nog geen modules kunnen vinden van 512 Mb die enkelzijdig zijn opgebouwd. Alle (merk) modules hebben chips aan beide zijden.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Kan ik door de geheugeninstellingen in het BIOS met de hand in te stellen in plaats van via de "auto" optie, het geheugen dan wel op 400 Mhz laten werken?
 
Welkom op Helpmij.:)

Voor zover ik weet zijn juist de doublesided geheugen modules moeilijker te krijgen.
Ik ben bang dat je met handmatige instellingen van het geheugen in het Bios problemen kunt krijgen. Het moederbord ondersteund het eigenlijk niet.:(
 
Een aantal internet dealers geeft me aan dat juist bijna alle 512Mb modules dubbelzijdig zijn opgebouwd. Enkelzijdig komt alleen nog voor bij 128 Mb modules.
 
Ook hier heb ik de informatie die ik zoek niet kunnen vinden. Hier wordt alleen de compatibiliteit van zeer oude moederborden gegeven. Ook een dealer trouwens!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan