• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4 excel bestanden in 1 inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcscoot

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
37
Ik wil graag 1 hoofd-excel bestand maken met wat vaste gegevens in rij 1-15 (kolomkoppen, logo, enz.)

Vanaf (bijvoorbeeld) rij 15 moeten de niet-lege rijen uit 4 andere excel-bestanden ingelezen worden, ook vanaf ongeveer rij 15.

De opmaak van alle 5 de bestanden wordt in principe hetzelfde. Het 'hoofdbestand' is alleen altijd leeg (vanaf rij 15).
In de 4 andere bestanden worden door 4 personen gegevens gezet (iedereen heeft zijn eigen bestand).

Als bestand 5 geopend wordt, moet hij eerst vanaf rij 15 alles leegmaken en vervolgens alle niet lege rijen vanaf 15 uit de andere 4 bestanden inlezen, zodat het 1 overzichtelijk geheel wordt.

Ik heb al wat zitten stoeien met workbooks.open, enz. maar het wil nog niet echt lukken.

Alvast bedankt!!!
 
Hang er even een voorbeeldje aan met je hoofdbestand en in te lezen bestand. Dat maakt het wat gemakkelijker.
Eventueel fictieve gegevens en zippen.
 
Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie. Bijgevoegd wat bestanden. Het gaat alleen om het inlezen. Het bestand hoofdbestand kan eigenlijk leeg blijven, maar hoeft alleen te worden gebruikt om een overzicht te kunnen zien/ te kunnen printen.
4 personen gaan ieder in hun eigen bestand dingen zetten, vanaf regel 14/15.
Het zou mooi zijn als het inlezen in het hoofdbestand ook mogelijk kan zijn als de mensen hun eigen bestanden (de in te lezen bestanden) eventueel open hebben staan.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestanden.zip
    31,3 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Wigi, bedankt voor de link. Maar hoe lees ik nu de gegevens uit de andere bestanden in het hoofdbestand in?
Er staat wel 'DO YOUR CODE HERE, maar wat moet ik daar invoeren? En ik wil alle bestanden in 1 map zetten, en niet het hoofdbestand uitlezen.
 
Ik heb al de code voor de lus gegeven, dat is hetgeen waar je mee moet starten.

Code:
wbResults

is het bestand dat je net geopend hebt met de code. Daar moet je dus de gegevens gaan ophalen. Bv. wbResults.Sheets(1).Range("A1").Value is de inhoud van cel A1 in het eerste blad van het bestand dat de code geopend heeft.

Wigi
 
Helaas nog niet gelukt

Hallo,

Het is helaas nog steeds niet gelukt, al heel wat uurtjes erin gestoken.
Ik heb helaas niet genoeg kennis om dit voor elkaar te maken.
Wat ik wil is volgens mij heel simpel voor iemand die er verstand van heeft :) :
- 4 gebruikers met elk hun eigen excelbestand.
- één alleen-lezen hoofdbestand dat op het moment dat het geopend wordt (of via een knop) het gebied tussen rij 14 en rij 40 van het hoofdbestand leegmaakt en
- alle niet lege rijen vanaf bijv rij 15 tot bijv. rij 25 uit de 4 bestanden inleest in het centrale bestand.

Is er nog iemand (wigi misschien heb jij nog een tip?) die dit heel simpel op een rijtje kan zetten?
Alvast hart. dank!
 
Post je vooruitgang tot nu toe eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan