4 GB en een 32 bit versie van vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe pc met 4 gb geheugen.
Er staat op internet dat je maar 3,5 GB geheugen van de 4 GB kan gebruiken in een 32 bit OS.
Dat probleem schijnt met sp1 verholpen te zijn.

Is dat ook zo?

Of is het beter een 64 bit versie van Vista te nemen en werkt al mijn 32 bit software nog?

Nee, SP1 verandert daar niets aan. Het is overigens geen probleem, maar simpelweg een technische beperking van het 32bit systeem, m.a.w. het is geen bug of zo. Het is daarnaast geen 3,5 maar ongeveer 3,2 wat je kunt gebruiken.
64 bit zal lang niet overal goed mee om kunnen gaan.
64 bit wordt vanaf 2009 / 2010 wél de standaard.

ik dacht ook al...
sp1 werkt de beperking weg van 3,2Gb ram voor de 32 bit versie :shocked::p

maar hoe dan ook, ik zou toch nog voor de 32 bit versie gaan ookal heb je 4Gb ram
64 bit kan je gaan proberen maar ik heb al veel gehoord dat er erg veel programma's zijn die het niet ondersteunen, al komt daar inderdaad verbetering in:thumb:

ik dacht ook al...
sp1 werkt de beperking weg van 3,2Gb ram voor de 32 bit versie :shocked::p

maar hoe dan ook, ik zou toch nog voor de 32 bit versie gaan ookal heb je 4Gb ram
64 bit kan je gaan proberen maar ik heb al veel gehoord dat er erg veel programma's zijn die het niet ondersteunen, al komt daar inderdaad verbetering in:thumb:

Tamelijk onbegrijpelijk wat hier staat.

Met 32 bits kan je maar 3,2 Gb adresseren, daar gaat enkel servicepack wat aan veranderen. Meer is technisch simpelweg niet mogelijk omdat je maar 32 bits hebt.
4 Gb kan geen kwaad, je gebruikt alleen 20% niet. Maar, volgens mij kom je met 2 Gb al ver genoeg. Ik gebruik zelden meer dan 70% van mijn 2 Gb (op Vista)

Ron

Tamelijk onbegrijpelijk wat hier staat.

Met 32 bits kan je maar 3,2 Gb adresseren, daar gaat enkel servicepack wat aan veranderen. Meer is technisch simpelweg niet mogelijk omdat je maar 32 bits hebt.
4 Gb kan geen kwaad, je gebruikt alleen 20% niet. Maar, volgens mij kom je met 2 Gb al ver genoeg. Ik gebruik zelden meer dan 70% van mijn 2 Gb (op Vista)

Ron

ik weet goed genoeg dat je met 32bit maar zo'n 3.2Gb ram kan gebruiken en dat sp1 daar helemaal niets aan gaat veranderen!
ik zei dat gewoon omdat de TS dat dacht ;)

inderdaad, je gebruikt dan zo'n 20% misschien niet (weet ik veel of het juist berekend is, mijn wiskunde is niet echt zo goed :D )
maar inderdaad heb je dan 0.8Gb ram niet in gebruik.
wanneer er dan blijkt dat zeer veel hard- en software 64 bit gaat ondersteunen is het misschien wel handig om al zo'n systeem te hebben en kan je overstappen naar 64 bit ;)

ja, meestal heb ik ook genoeg met 2Gb ram op mijn vista, maar wanneer ik dan echt met zware programma's bezig ben voor school kom ik echter tekort :confused:
voor maar even is dat dan , maar toch :P

hoi

eej ik heb mischien een oplossing als je van nvidia een 8800 (of beter) videokaart hebt kan je instellen dat die ook werkgeheugen van je moederboord gebruikt dit werk ook bij eerdere versies en somige andere videokaarten maar ik weet zo niet welke maar bij die 8800gt en gs enzo is dat wel.

Nee, SP1 verandert daar niets aan. Het is overigens geen probleem, maar simpelweg een technische beperking van het 32bit systeem, m.a.w. het is geen bug of zo. Het is daarnaast geen 3,5 maar ongeveer 3,2 wat je kunt gebruiken.
64 bit zal lang niet overal goed mee om kunnen gaan.
64 bit wordt vanaf 2009 / 2010 wél de standaard.
Windows 7 zal toch ook in een 32bit versie verkocht worden?
Want Laptops hebben allemaal nog een 86x processor.
Wat moeten die dan draaien als er alleen een 64bit systeem komt?

Windows 7 zal toch ook in een 32bit versie verkocht worden?
Want Laptops hebben allemaal nog een 86x processor.
Wat moeten die dan draaien als er alleen een 64bit systeem komt?

ik had toch gelezen dat windows 7 alleen nog maar in 64 bit zou uitkomen dus... :confused:

Volgens mij slaat mijn bericht op de posting van Nino ten voorde.

ja het mijne ook :P
want hij vraagt dan toch ook wat laptop dan gaan moeten draaien...

jij zegt dan gewoon wat ze nu draaien maar dat is een 32 bit als ik me niet vergis :confused:

Ja precies ! Mijn hemel, posten we nu om het posten of............?

Wie beveelt de laptopbezitters om in 2009 of 2010 een ander OS te kopen?

Gewoon draaien wat ze nu draaien.

Laatst bewerkt:
Ja precies ! Mijn hemel, posten we nu om het posten of............?

Wie beveelt de laptopbezitters om in 2009 of 2010 een ander OS te kopen?

Gewoon draaien wat ze nu draaien.

ok sorry!!!

ik had het gewoon niet goed begrepen dan...

Nee dit probleem zal ook niet met sp1 verholpen zijn en waarom ......

Nou eigenlijk heel simpel een 32 bits processor blijft maar met 32 bits rekenen en geen een meer , en daarom kan die maar tot 3,2 gb aan.

Met een 64 bits cpu & een 64 bits besturingssysteem zou dit wel mogelijk zijn , maar dan kan je bijna geen programma's , games etc installeren.

Hoop dat ik je hiermee een goede uitleg heb gegeven

ja

Dan neem ik een 64 bit OS als het standaard op nieuwe pc's zit.

ja

Dan neem ik een 64 bit OS als het standaard op nieuwe pc's zit.

volgens mij word standaard nog het meest 32 bit verkocht als ik me niet vergis...

natuurlijk zal 64 bit ook echter wel verkocht worden,maar ik denk dan dat het zal zijn op de wat duurde pc's met 4Gb ram of meer

Sando60, je hebt nog nergens geschreven wat je met je pc zoal doet / wil doen. Dit is wel cruciaal voor de anno 2008 te nemen beslissing m.b.t. 32 of 64 bits.

ik had toch gelezen dat windows 7 alleen nog maar in 64 bit zou uitkomen dus... :confused:

Dat is alweer achterhaald.

Wat SP 1 voor Vista doet is weergeven hoeveel RAM er in de PC steekt (4GB) in plaats van hoeveel gebruikt wordt (3,2/3,5). Persoonlijk vind ik dit was misleidend want de minder bekende gebruiker denkt nu 4 GB te kunnen gebruiken. Aan de andere kant voorkomt dit vele vragen (want bovenstaande vraag is wereldwijd wel een paar honderdduizend keer gesteld :)).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan