4 GB en een 32 bit versie van vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar we blijven nu maar dooremmeren over hetzelfde:
Vista 32 bit kan maximaal 3,2/3,5 gebruiken.
Vista kaal geeft maximaal 3,2/3,5 weer.
Vista SP 1 (ook 32 bit) geeft het aantal aanwezige GB's weer, ook 4GB+ maar kan het nog steeds niet gebruiken.

Maar we blijven nu maar dooremmeren over hetzelfde:
Vista 32 bit kan maximaal 3,2/3,5 gebruiken.
Vista kaal geeft maximaal 3,2/3,5 weer.
Vista SP 1 (ook 32 bit) geeft het aantal aanwezige GB's weer, ook 4GB+ maar kan het nog steeds niet gebruiken.

dat klopt ook nie want ik heb er 6gb in zitte en dat geeft hij niet aan

dat klopt ook nie want ik heb er 6gb in zitte en dat geeft hij niet aan
Wijzigingen in de rapportage van geheugen (RAM)

Onder SP1 wordt ook de hoeveelheid RAM-geheugen (Random Access Memory) anders gerapporteerd. Vóór SP1 was de hoeveelheid geheugen die werd weergegeven, gelijk aan de hoeveelheid geheugen die door Windows kon worden gebruikt. In SP1 is de hoeveelheid geheugen die wordt weergegeven, gelijk aan de hoeveelheid geheugen die in werkelijkheid in de computer aanwezig is. Als er bij u 4 gigabyte (GB) geheugen is geïnstalleerd, wordt nu 4 GB geheugen weergegeven door functies als Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties in Configuratiescherm. Deze wijziging is alleen mogelijk als het BIOS (Basic Input/Output System) van uw computer in staat is om zo veel RAM weer te geven.

Wordt die 6 GB wel gezien in de bios?

Ik heb windows vista home premium (32 bits) eerst stond er 3,25 GB RAM , toen gaf Windows Update een melding om SP1 te installeren nou dat heb ik dus gedaan, nu start mijn pc opnieuw op en verschijnt het introductiecentrum en er staat nu 4 GB RAM..
Dus bij mij lukt het wel..
Heeft iemand SP1 al geinstalleerd van jullie?
Zo niet doe dat dan via --> windows update.:thumb:

Ik heb windows vista home premium (32 bits) eerst stond er 3,25 GB RAM , toen gaf Windows Update een melding om SP1 te installeren nou dat heb ik dus gedaan, nu start mijn pc opnieuw op en verschijnt het introductiecentrum en er staat nu 4 GB RAM..

Jij moet even de topic doorlezen :).
Want jij gebruikt nog steeds maar 3,25 én dat advies is hier al meerdere malen herhaald.

Zucht, lees het hele topic nog eens door en land weer op aarde terug....................

Laatst bewerkt:
Nee maar ik had de posts hiervoor niet gelezen.
Ik heb heel ff een vraag heb ik dan opeens een 64 bit versie>?

Nee je hebt nog steeds een 32 bits versie en je gebruikt nog steeds maar 3,25 GB RAM.

Inmiddels de 3e keer ;):
Dat is alweer achterhaald.

Wat SP 1 voor Vista doet is weergeven hoeveel RAM er in de PC steekt (4GB) in plaats van hoeveel gebruikt wordt (3,2/3,5). Persoonlijk vind ik dit wat misleidend want de minder bekende gebruiker denkt nu 4 GB te kunnen gebruiken. Aan de andere kant voorkomt dit vele vragen (want bovenstaande vraag is wereldwijd wel een paar honderdduizend keer gesteld :)).

Laatst bewerkt:

Dubbel zucht. Begin maar te lezen vanaf bericht 1!!! :evil:

[edit] ik pas, ik heb voor vanavond mijn meester snelposten gevonden.. [end edit]

O wacht ik snap het al :)
32 bit kan dus alleen 3,25 ram gebruiken okee :thumb:

In 2 minuten. Ben je in ieder geval een snelle lezer :cool:.

@Pasje: wacht maar tot ik op dreef ben :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan