4 GB erbij prikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Dit is mijn pc:

-AMD Phenom II X4 965 Black Edition
-Asrock 870 Extreme3
-MSI R6850 1GB DDR5 Cyclone Power Edition/OC
-1TB Samsung SATA300 32MB HD103SJ
-Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit (2 x 2GB)
-OCZ Modstream 500W
-Cooler Master Elite 310
-Samsung DVD-drive SH-S223C

Ik heb uit een andere computer 2 x 2GB DDR-3 1333 gehaald van het merk ELIXIR.
Als ik deze erbij prik zodat ik 4 x 2GB heb, is dat zonder nadelige risico's? ( vanwege het een ander merk is)

Groeten Tom

Uiteraard wel 64-bits besturingssysteem vereist.

Nou ja vereist. Wel als je meer dan 3 gb wilt benutten en 4 gb extra bijplaatst.

Uiteraard wel 64-bits besturingssysteem vereist.

Zoals u zelf al coorigeerde in een later bericht is een 64 bits windows absoluut niet vereist. Met 32 bit windows loopt het perfect. Sterker nog, met de installatie van 64 bits windows haalt u zich veel problemen op de hals daar veel applicaties die u nu al heeft niet overweg kunnen met 64bits het geen u dus een klauw met geld gaat kosten omdat daarvan de 64bits variant opnieuw aangeschaft moet worden. Dat terwijl 64bit windows echt niet beter loopt dan 32 bit op 4GB geheugen. Toch zien we dat bijna standaard bij nieuwe PC's en laptop waar 4gb geheugen in zit de 64bit versie van windows wordt geleverd, terwijl 32bit meer voor de hand zou liggen, want dan kunt u uw oude applicaties blijven gebruiken. U snapt het hoogstwaarschijnlijk al wat hier achter zit: commercie. Hoe kunnen ze anders u overhalen om iets wat u al heeft nogmaals te kopen :-)

Het is TS wens 4 gb bij de plaatsen.
Ik maak hem slechts attent op de consequenties!

'k ben het overigens helemaal met je eens.
Ik kies momenteel ook nog voor 32-bits, zelfs bij nieuwe pc's om dezelfde reden (softwarematig en gvoor nog steeds goedfunctinerende hardware) .

Het is overigens geen correctie, slechts een aanvulling.
Immers draait nu ook slechts 3 gb van de 4 gb van TS.

IK heb windows 7, 64-bit.
Zo te zien draai ik nu op 8GB geheugen.

Begrijp ik goed dat er dan nu 8GB in totaal in zit?
Als dat zo is moet ik mijn excuses aanbieden aan Aptje, want dan heeft ie geheel gelijk dat bij 4gb extra bijprikken als er al 4gb in zit (dus 8gb in totaal) dat dat weinig zinvol is als je 32bit windows draait; dan moet je inderdaad naar 64 bit windows gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan