4 Gb werkgeheugen en XP home kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hurbyy

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Ik ga een nieuwe pc kopen, met 4gb werkgeheugen kan ik dan als besturings systeem windows XP home edition nemen of is dat niet mogelijk?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Niet echt gebruiken aangezien XP een 32 bits besturingssysteem is. Deze kan max. zo'n 3,5GB aanspreken.
Vaak wordt er wel voor 4GB i.p.v. 3GB gekeuzen vanwege Dual Channel, hierdoor communiceert het geheugen sneller.

dankje ;)\

maar het systeem werkt dan wel?
zoniet werkt het systeem dan wel met vista home premium

Zover ik weet zou het geen problemen moeten opleveren. Maar zelf heb ik onder XP genoeg gehad aan 2GB. Zelf heb ik een notebook met Vista Business (32 bits) met 4GB en dat loopt ook prima, Home Premium zou geen uitzondering moeten zijn.

Windows xp 4gb werkgeheugen

Het is in standaard editie wel mogelijk 4gb werkgeheugen te hebben ,maar windows xp is normaal 32bit dus max 3.5 gb werkgeheugen ofzo meer pakt hij gewoon niet... als je meer wilt kun je viasta nemen of je xp laten aanpassen ook wel mogelijk via microsoft volgens mij ... mijne is ook aangepast nu 64bits windows xp kost wel 40 euro extra :confused:

XP 64 bits zou ik niet aanraden omdat er veel drivers niet beschikbaar voor zijn. Mocht je inderdaad een 64 bits OS willen gebruiken om 4GB of meer aan te kunnen spreken stap dan over op Vista. Zelf heb ik 1 van de 3 systemen hier op Vista Business X64 draaien, werkt prima. Zelfs de XP driver voor ons Microsoft Reclusa toetsenbord werd feilloos geïnstalleerd.

ik stel uberhaupt de vraag waarom die bij aanschaf van nieuwe pc soswieso niet naar vista gaat.?
omdat ie xp heeft liggen natuurlijk;)

wellicht is een dualboot dan nog wel een optie(indien ts bereidt is om vista aan te schaffen,als het al niet bij de nieuwe pc bijgeleverd wordt)

nee k heb voor xp gekozen omdat alle programma's tog daarop draaien en daarbij komt ik vind het overzichtelijker en veel dingen die ik gebruik die draaien niet op vista of hebben problemen daar ..

maar het is niet erg dattie max 3,5gb pakt als hij maar goed draait met 4gb :) dattie geen errors geeft of foutmeldingen, dan ben ik namelijk allang tevrede:p

als het eenmaal zover komt dat ik meer werkgeheugen nodig heb dan kan ik altijd nog vista installeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan