4 hdd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioverklock

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
hallo

ik ben 13 jaar en ben beetje aant ***** met een computer van rond mijn leeftijd :p
maar hier is mijn vraag: kan ik ook 3/4 hdd's op mijn pc aansluiten d.m.v een flat cable?
ik heb er een 3e aangehangen maar windows leesde hem niet ik heb ook al in de bios het een en ander verandert maar het lukt mij niet. kan het misschien komen doordat ik zonder pinnetje voor het kiezen voor slave of master hem in mijn moederbord heb aangekoppeld?

ps. er volgen nog fotos en informatie over de compputer en moederbord

m.v.g bioverklock

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Neem aan dat je het over ide hd's hebt in principe en ja je kan standaard drie hd,s kwijt op de hd aansluiting moederbord 2 stuks en 1 achter de cd-rom speler wat wel minder snel werkt maar dat terzijde. Je zal inderdaad met jumpers moeten werken de plaatsing staat vast op de hd of op de site van de hd en dan moet je de laatste hd op de kabel op master zetten en de eerste op slave. Je kan misschien ook nog psi ide uitbreidingkaarten (of zoiets)kopen.

Laatst bewerkt:
moet ik de 3e hd aansluiten als slave? want als ik hem aansluit op de poort van de cd rom lezer dan ziet hij hem niet in windows 7

Je kan per flatcable 2 apparaten aansluiten, in dit geval dus harde schijven. Aan het einde van de flatcalbe zit de master aansluiting, die in het midden is de slave. Voor elke flatcable moet je aangeven op het apparaat of hij master of slave is. Eventueel kan je cableselect (CS) kiezen, dan moet het apparaat automatisch de juiste pakken.

ik heb hem op de flatcable in de middelste connector aangesloten maar hij las hem nog steeds niet toen ik hem op de kabel waar een hdd normaal aanzit dan ziet hij hem wel.
ik denk dat het moederbord het niet ondersteund

jumper staat op slave
kan het moederbord de hdd dan wel ontcijferen als ie om een rom poort wordt aangesloten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan