4 identieke IP adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvoGer

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Hallo,

Thuis hebben wij een Thomson TG787v SIP. Ik weet dat dit niet een zeer goede is die KPN wel eens wil leveren. Zo heb ik ook problemen met Port Forwarden maar daar gaat het nu niet om. Het probleem is dat wij op 4 computers (2 laptops en 2 vaste computers) allemaal het identieke IP adres hebben (dit gebeurde ineens). Ik heb al geprobeerd om te resetten en via cmd te doen:
ipconfig.exe /release
ipconfig.exe /renew
Dit leverde geen vernieuwd resultaat.
Mijn vraag: Is het mogelijk om via een andere manier een nieuw IP adres in te stellen, of moet je bellen naar KPN (hetnet eigenlijk) en dan 99% kans hebben dat je dezelfde IP adressen houd?

Groet,
Ivo

Als je bedoelt dat je extern (dus voor Internet) allemaal hetzelfde ip-adres hebt, dan klopt dat: Je krijgt maar 1 publiek ip-adres van KPN.
Vandaar dat het doorgaans niet mogelijk is om met meerdere pc's tegelijk hetzelfde online spel te spelen.

Als je bedoelt dat elke pc hetzelfde ip-adres van de router gekregen heeft dan is je router in de war. Je zou dan de router beste eens opnieuw opstarten en alle pc's ook.
Natuurlijk heeft de router er niets mee te maken als je op alle pc's hetzelfde ip-adres vast hebt ingesteld: De pc's moeten wel op automatisch ip-adres verkrijgen staan, anders kan de router geen ip-adressen uitdelen.

Tijs.

Als ik bij cmd intik ipconfig dan krijg ik bij elke PC hetzelfde IP adres. En ook als ik naar www.watismijnip.nl ga zie ik hetzelfde IP adres op elke computer.
Als ik thuis kom zal ik even naar die handleiding kijken!

Dat watmijnip.nl bij iedereen hetzelfde teruggeeft is logisch, want het daar genoemde ip-adres is het publieke ip-adres dat door iedereen op je thuisnetwerk wordt gedeeld, dus aan die informatie heb je niets.

M.b.t. evt. ip-conflict op het thuisnetwerk: Eerst maar eens ipconfig /all doen op alle pc´s en nakijken of bij "DHCP ingeschakeld" wel Ja staat. Kijk dan ook na of het ip-adres van de DHCP server bij iedereen hetzelfde is.

We zien/horen het wel.

Tijs.

Sorry voor late reactie maar internet lag eruit...
Ik kreeg een melding van windows dat "er meerdere PC verbonden zijn met dit netwerk, met hetzelfde IP adres". Niet veel later was er geen internet meer.
Ondertussen heb ik de oude modem maar weer aangesloten (SpeedTouch 716) en tot nu toe heb ik die melding nog niet weer gezien. Dus ik ga ervan uit dat het klaar is. Ik zal nog even proberen wat dnties zei.
Bedankt allemaal voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan