4 keer dezelde mail op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

fs1979

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
13
Ik zit met het volgende probleem. Op zowel de laptop als de desktop pc wil ik mail binnnen halen via outlook office enterprise 2007.
Dit gaat goed nadat ik een vinkje gezet heb bij
'' een kopie van berichten op de server achterlaten''
en bij '' van server verwijderen na 10 dagen''.
Aangezien ik meerder E-mail aliassen heb, heb ik ze verdeeld in verschillende mappen. Alles werkt naar behoren alleen krijg ik de mail 4 keer op de geadresseerde email binnen.
Hoe kan ik dit??
Ik heb op de desktop pc het betreffende vinkje weggelaten, maar dit mocht ook niet helpen. Wie weet weet welke instelling ik over het hoofd zie!
graag een reactie
 
Hoi,

Tja, echt helemaal helder is je vraag niet.
Maar het heeft wellicht te maken met het volgende:
Er is een verschil tussen e-mailaliassen en e-mailboxen
een E-mailalias is feitelijk een andere naam voor een oorspronkelijke mailbox.

Ik heb bijvoorbeeld pietjepunk@upc.nl als alias (verwijzing naar) voor vanveelen@upc.nl
Mail die verstuurt wordt naar Pietje komt dan in de mailbox van vanveelen terecht.
Als je inderdaad meerdere aliassen als accounts hebt ondergebracht in Outlook, wordt de mail uit één en dezelfde mailbox meerdere keren binnengehaald.
 
maar waarom gaat het op de laptop wel goed en op de desktop pc blijf ik dezelfde mail 4 keer binnen krijgen. Terwijl op beide pc's de instellingen gelijk zijn?!
 
Hoi,

Tja, echt helemaal helder is je vraag niet.
Maar het heeft wellicht te maken met het volgende:
Er is een verschil tussen e-mailaliassen en e-mailboxen
een E-mailalias is feitelijk een andere naam voor een oorspronkelijke mailbox.

Ik heb bijvoorbeeld pietjepunk@upc.nl als alias (verwijzing naar) voor vanveelen@upc.nl
Mail die verstuurt wordt naar Pietje komt dan in de mailbox van vanveelen terecht.
Als je inderdaad meerdere aliassen als accounts hebt ondergebracht in Outlook, wordt de mail uit één en dezelfde mailbox meerdere keren binnengehaald.

... ik zou het niet weten. Het voorgaande is het enige wat ik er over zeggen kan.
Het dilemma van 'op twee computers dezelfde mailomgeving' zal wel blijven.
Ik heb het opgelost door het Outlook-gegevensbestand OUTLOOK.PST op een usb-stick te zetten en in het apparaat te plaatsen, waarop ik Outlook start.
 
ok
bedankt voor je antwoord.
Ik zal er mee moeten leven. zal anders eens verder googlen of er voor dit probleem een oplossing is. Veel mail krijg ik toch toch niet, maar irritant is het wel.\
gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan