4 pin poorten doen het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jndegens

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2014
mijn 4 pin poorten op mijn moederbord doen (cpu fan en cha fan1) het niet meer nadat ik vanmiddag kortsluiten heb gehad op 1 van de poorten wat kan ik nou doen?

Mvg jimmy

Een nieuw moederbord kopen ;) dit soort dingen kan je enkel met apparatuur in de fabrieken herstellen.

Dat meen ik wel, kortsluiting is funest voor moederborden en dat blijkt ook wel aangezien je geen beeld meer krijgt.

Ik sluit me aan bij K1pje. Ga niet klungelen, maar koop een nieuw moederbord + koelpasta t.b.v. de CPU die je gaat overbouwen in dat nieuwe moederbord.

Verder is het in het algemeen geen slim idee om een pc op te starten zonder werkende CPU-fan, want zelfs al zou hij opstarten, dan valt hij snel weer uit vanwege oververhitting van de CPU...
Hopelijk is de CPU nog wel goed (gegeven aangezet zonder koeling en de kortsluiting), dus dat je 'm nog kunt gebruiken in het nieuwe moederbord.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Cpu doet het nog heb t geprobeerd op mijn oude moederbord wel zonde van het moederbord.... Was geen goedkope:shocked:

Cpu doet het nog heb t geprobeerd op mijn oude moederbord wel zonde van het moederbord.... Was geen goedkope:shocked:

Als je geen zichtbare schade hebt en er zit nog garantie op kan je proberen een RMA te doen ;)

sorry @k1pje heb het bericht niet meer gezien hoe kan ik zien of ik nog gerantie hebt aangezien ik hem van een vriend heb overgekocht en ik geen bon of doos of datum heb...

Je kan natuurlijk gaan klooien met je oude mobo als je een nieuw hebt, en dtraces volgen en dan gaan prienen en zien wat stuk is. Als je elektronica of mechanica hebt gevolgt of volgt, kan dat je wel helpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan