4 soorten veilige modussen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

WAAB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
3
Hallo,
Ik heb één account op mijn pc en die is geen systeembeheerder meer.
Ik las dat dat op te lossen was, door op mijn pc als admin in te loggen in veilige modus.
Ik ging dus naar msconfig en drukte op safe boot, maar dan komen er 4 andere selectie mogelijkheden zichtbaar: minimal, network, dsrepair, minimal(alternateshell).

Omdat minimal al voorgeselecteerd was, probeerde ik het met minimal.
Alleen toen ik als admin inlogde kreeg ik nog steeds de melding 'systeembeperking, neem contact op met systeembeheerder' :confused:

Moet ik een van de andere 3 functies proberen? Ik weet niet wat die doen dus dat doe ik niet zomaar.
Weet iemand iets om systeembeheerder te worden?
 
Dit komt mij enigszins bekend voor:
Zeker XP Extreme of een andere 'aangepaste' versie van XP geïnstalleerd?? (zie o.a. deze link)
Als dat het geval is, dan zul je een volgende keer dit moeten vermelden, want anders moeten de helpmij-helpers maar gaan gokken wat voor installatie we mee van doen hebben.

Eerste wat je maar moet doen is kijken wie er nu nog administrator zijn:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators
Probeer daarna onder Minimal in te loggen onder een account dat met bovenstaand commando genoemd wordt. Daarin dan proberen je eigen account toe te voegen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators jouw_accountnaam /add

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zover ik weet (iig niet bewust) niets extra's geinstalleerd voor XP

Mijn account is een administrator (dat geeft cmd aan) , daarom dus de vraag: Is administrator hetzelfde als systeembeheerder?
En hoe haal je een systeembeperking weg?

Bedankt voor de reactie :thumb:
 
Ok, je bent dus administrator, maar er zijn toch beperkingen van toepassing.

Wat je kunt proberen is het volgende:
Download en draai Dial-a-fix

Klik op de knop Policies.

Verwijder de policies die blijkbaar voor je zijn ingesteld m.b.v. de knop Remove. Druk daarna op Close en Exit.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan