• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4 van de 6 knoppen werken niet met de zelfde formule.

• Onderwerp starter Onderwerp starter adile
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adile

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Goedenavond,

Ik heb hier een bestandje geplaatst, wanneer ik in het controleblad op een van de knoppen druk hoort er een telling uit te rollen.
bij 4 van de zes knoppen werkt het ook, allen bij ID nummers en Zuurkasten werkt het niet.
ik heb de codes in vba helemaal gecheckt en zelfs opnieuw erin gezet, maar ik krijg ze niet werkend.

is er iemand die wel ziet wat ik niet zie?

Alvast bedankt

Adile

Bijlagen

Code:
                  If .Cells(x, 3).Value <> "Onbekend" And .Cells(x, 3).Value <> "N.V.T." And .Cells(x, 3).Value <> [COLOR="#FF0000"]"lege cel !!!!"[/COLOR] And .Cells(x, 3).Value <> "NB" And .Cells(x, 3).Value <> "-" And .Cells(x, 3).Value <> "nvt" And .Cells(x, 3).Value <> "Nvt" Then
als je de lege cellen uitsluit (oorspronkelijk stond daar "", dan kan je die natuurlijk niet meetellen !!!

Wees slim: verwijder alle samengevoegde cellen.

Volgens mij heb je aan deze code voor alle knoppen voldoende:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With CreateObject("scripting.dictionary")
        For j = 1 To 53
           sn = Sheets(Format(j, "\W0")).Columns(2).SpecialCells(2)
           For jj = 3 To UBound(sn)
              .Item(sn(j, 1)) = .Item(sn(j, 1)) + 1
           Next
        Next

If .Count > 0 Then Sheets("Controlelijst").Cells(3, 8).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
    End With
End Sub

Goedenavond,

Hartelijk dank voor het meedenken heren, sorry voor de late reactie ik was een paar dagen weg.
ik heb jullie oplossingen getest;
Met de oplossing van cow 18, telt hij wel op maar alles bij elkaar en niet per naam van bv een ID.
en de oplossing van SNB krijg ik een foutmelding.(zelfs als ik alle samengevoegde cellen los maak.

Adile

In bovenstaande wilde ik aangeven dat je die controle op "" moest weglaten, zie bijlage.
Hierdoor krijg je nu 35 lege zuurkasten en 12 lege ID-nummers.
Ik weet natuurlijk niet wat je precies wenste te tellen.
Normaal zou ik verwachten dat het totaal van alle tabellen hetzelfde zou moeten zijn.

Bijlagen

Ik heb de indruk dat hij nergens telt als de som minder dan 2 is?

In W35 staan gegevens ingevuld en die moeten opgeteld worden voor de zuurkasen en ID nummers op de zelfde manier als dat bij operator, datum, locatie en ruimtebeheerder wordt gedaan.
voor die vier werkt de code gewoon goed maar voor de andere 2 niet :(

Emield,

Ik denk dat jij gelijk hebt.
Ik heb w35 gekopieerd naar w34 en hij telt ze nu wel op.

Wat zou ik aan de code moeten veranderen wil hij ze wel vanaf 1 optellen?

Adile

Wat is er moeilijk aan het vermelden van de foutmelding ?

Verwijder 'Option Explicit'.

NB. De code die ik plaatste is geen 'oplossing', alleen een suggestie hoe je de vraag kunt aanpakken.

in button7 staat er letterlijk
Code:
If dic(var) > 1 Then
dus die ganse if ... then constructie mag weg en vervangen worden door de rode regel
Code:
        If y > 3 Then .Cells(4, 11).Resize(y, 3).ClearContents
       [COLOR="#FF0000"] .Cells(4, 11).Resize(dic.Count, 2).Value = Application.Transpose(Array(dic.keys, dic.items))[/COLOR]
        y = .Cells(.Rows.Count, 11).End(xlUp).Row

Helemaal geweldig Cow18, mag ik iedereen bedanken?
hij werkt nu zoals het moet. :thumb:

Gr Adile

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan