4 vragen voor ieder wat wils

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof k

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Berichten
233
yo, ik ben van zin mijn internetverbinding te delen onder 3 pc maar ik heb een paar kleine probleempjes bij het configureren van mijn router.

- vraag 1) hoe kan ik zien wavoor een ip-adres ik heb ( statisch of dynamisch)

- vraag 2) ik moet ook invullen of mijn verbinding mac-code gebonden is (dus gebonden aan 1 bepaalde netwerkkaart), ik ben een telenet klant dus misschien zal iemand die ook telenet heeft deze vraag kunnen antwoorden

- vraag 3) windows xp is zo gebruiksvriendelijk, mar waarom moet je dan je ip-adres zoeken via dos (ofzo) of is er een andere manier om dit te doen

- vraag 4 en daarmee ook de laatste van de avond ) wanneer ik alles heb ingesteld, mag ik dan soms nog mijn ip-adres vernieuwen? of is dit misschien zichtbaar voor mijn provider?

THE end

't is te hopen dat toch een paar van deze vragen geen mysterie meer voor mij blijven
 
1) staat dat niet in de handleiding of uitleg van telenet?

2) naar mijn weten niet

3) dubbelklik de dubbel pc'tjes bij de klok, en klik op tabblad ondersteuning

4) jij vernieuwd je adres niet daar zorgt telenet voor. Zelf zit ik bij @home en ik kan mijn ipadres zo vaak vernieuwen als ik wil maar krijg dezelfde terug
 
Geplaatst door kristof k
yo, ik ben van zin mijn internetverbinding te delen onder 3 pc maar ik heb een paar kleine probleempjes bij het configureren van mijn router.

- vraag 1) hoe kan ik zien wavoor een ip-adres ik heb ( statisch of dynamisch)

- vraag 2) ik moet ook invullen of mijn verbinding mac-code gebonden is (dus gebonden aan 1 bepaalde netwerkkaart), ik ben een telenet klant dus misschien zal iemand die ook telenet heeft deze vraag kunnen antwoorden

- vraag 3) windows xp is zo gebruiksvriendelijk, mar waarom moet je dan je ip-adres zoeken via dos (ofzo) of is er een andere manier om dit te doen

- vraag 4 en daarmee ook de laatste van de avond ) wanneer ik alles heb ingesteld, mag ik dan soms nog mijn ip-adres vernieuwen? of is dit misschien zichtbaar voor mijn provider?

THE end

't is te hopen dat toch een paar van deze vragen geen mysterie meer voor mij blijven

1) tenzij je internet via een 56k modem, heb je 99% zeker een STATIC IP adres.

2) nee sorry

3) uitvoeren -> cmd -> ipconfig

4) nee bij de meeste providers kan je niet zelf bepalen wanneer je je ip adress vernieuwt, en je provider ziet het ja.
 
ik heb eens gekeken naar lmijn ip adres. en da verandert om het uur. is dit mogelijk?
 
Is best mogelijk.

Heb je adsl of kabel en welke provider?

Je provider kan je hier ook antwoord op geven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan