4 x gescand en ja hoor een virus!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Heel gek....ik heb een totaal updated Norman scanner die binnenkomende emails scanned....gisteren heb ik gescand met mijn Norman, daarna nog een keer met RAV en Housecall online scanners, resultaat, njentje!!!

Echter vanavond mijn email laten scannen door Panda onlinescanner en ja hoor een W32/Nimda virus.

Hij is nu bezig met de totale computer te scannen en zegt dat ie er al 2 heeft.......

Hoe kan dit zomaar en wat moet ik nu doen om die W32/Nimda weg te krijgen. Panda gaf wel aan dat ie em gedesinficteerd heeft! Is ie dan al weg?

Zodra het virus gedesinfecteerd is, is het virus uit het bestand verwijderd en zou het dus weg moeten zijn.
Voer na deze scan voor de zekerheid nog even een keer een scan uit.

Groeten,

crazyheels,

Ik zie een aantal virus scanners de revu passeren: Panda, Norman en RAV.

Heb je toevallig 2 virus scanner op je pc zitten? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk de reden.
Zorg ervoor dat je 1 virus scanner hebt op de pc.

Indien je al die tijd maar 1 virus scanner gebruikte, dan kan het zijn dat je je harde schijf aan het delen bent.

Als je een stand-alone pc hebt, doe dan dit: ga naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder file en printer sharing.
Indien je een netwerk hebt en je hebt file en printer sharing gebruikt, ga dan naar alle tcp/ip's dubbelklik erop naar bindings en vink daar file en printer sharing uit-toepassen-ok en restart de pc.

Liever één scanner die up to date is, dan 4 die niet geupdated zijn.

Geplaatst door crazyheels
Heel gek....ik heb een totaal updated Norman scanner die binnenkomende emails scanned....gisteren heb ik gescand met mijn Norman, daarna nog een keer met RAV en Housecall online scanners, resultaat, njentje!!!

Hoe kan dit zomaar en wat moet ik nu doen om die W32/Nimda weg te krijgen. Panda gaf wel aan dat ie em gedesinficteerd heeft! Is ie dan al weg?

Je hebt dus Norman op je PC en 2 online scanners geprobeerd. Heb je van RAV ook hun online-scanner gebruikt of heb je RAV geinstalleerd op je PC ? Dat kan op zich best, mits ze maar niet allebei tegelijk real-time staan te scannen.

Nimda gebruikt een aantal methoden om zich te verspreiden - onder andere via webpagina's, netwerk-shares, e-mail, door rechtstreeks servers aan te vallen en door executables te infecteren.

Waarschijnlijk ben je niet echt geinfecteerd - want dan waren er veel meer dan 2 geinfecteerde bestandjes gevonden. Je had dus wel ergens een kopie van het virus staan, en om er achter te komen hoe je die binnen hebt gekregen, is het van belang om te weten : hoe heetten die bestanden en waar werden ze aangetroffen ?

Auk

Dank voor je antwoord.

Ik heb Norman geinstalleerd staan en wel helemaal up to date.

De anderen zoals Rav, Housecall en Panda zijn onlineinternet scanners.

Alleen Panda heeft iets herkend in mijn email en gedesinfecteerd en daarna heb ik Panda laten scannen over de hele computer en toen vond ie nog 2 infecties die ie ook weggehaald heeft.

Ik kreeg van niemand klachten dat er iets van een virus meekwam met mijn emails of wat ook.....

Het is wel zo dat Norman als ie een virus tegenkomt bij een binnenkomende mail, is toch is gebeurd, em tegenhoud maar er mij een emailtje en de verzender ook over stuurt. Ook wordt er meestal een wordpaddocumentje gemaakt. Kan het zijn dat Panda dat heeft gezien?

Dat is moeilijk te zeggen crazyheels. Jij hebt het bestand gezien, dus jij kan dat beter zeggen dan wij.
Maar je probleem is opgelost. Dat is het belangrijkste.
Als je je virus scanner niet vertrouwd, dan kun je ook je virus scanner verwijderen en dan opnieuw installeren. Of je neemt een andere virus scanner, bijvoorbeeld Norton antivirus 2003.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan