40-polige datakabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een quantum bigfout ingebouwd in mijn server, op een promise controller. Nu geeft de pc bij opstarten de melding dat ik een 40-aderige flatcable gebruik ipv een 80-aderige, en daarom de snelheid naar onderen gaat tot 33 dma, of zoiets.

Nu is mijn vraag, wat is precies het verschil tussen een 40-aderige en een 80-aderige flatcable en wat belangrijker is, hoe kan ik dat verschil van buiten zien?

De 80-aderige kabel is fijn geribbeld de 40-aderige kabel is wat grover geribbeld.
Hier een plaatje de linker is 80-aderig en de rechter is 40-aderig.
kabel.jpg

De 80-aderige kabels hebben ook meestal gekleurde connectoren.

Okee bedankt, en wat is functioneel gezien het verschil tussen beide kabels? Alleen de snelheid? Van waar tot waar lopen die snelheden?

Bigfout heb je daarnet gemaakt joh :)

Verschil is dat de 80-aderige kabel UDMA66/100/133 aankan..

Geplaatst door hangmat
Okee bedankt, en wat is functioneel gezien het verschil tussen beide kabels? Alleen de snelheid? Van waar tot waar lopen die snelheden?

Het idee daarachter is als volgt:

59.Verklaar de constructie van de Ultra-DMA kabel en het doel van dit nieuwe ontwerp.

? 80 aderige kabel met 40 pollige connectors zodat hij pin- compatibel is met de oudere 40 pollige IDE- kabel. De extra 40 aders transporteren geen data maar zijn verbonden met de ground. Ze scheiden de 40 signaaldraden van elkaar zodat interferentie wordt voorkomen.
Doel sneller gegevens overbrengen. Tot 66.6 MB/s.

bron

Dat van die 66 moet dus 133 zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan