400 Euro videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

justnielzzz

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
Hallo leden,

Ik moet gaan zoeken naar een nieuwe videokaart en zou daar jullie hulp wel bij kunnen gebruiken!
Ik heb er 400 euro voor over (mag iets meer/minder zijn natuurlijk).
Ook zou ik daarbij een nieuwe voeding nodig hebben, als die erbij vermeld zou kunnen worden zou dat helemaal geweldig zijn.

In de onderstaande link staat er eentje die mij goed leek, maar ik weet dus niet zeker of er betere zijn voor die prijs.
http://nl.hardware.info/productinfo/205607/asus-radeon-r9-290-directcu-ii-oc-4gb

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,
Niels V

[EDIT] de prijs van de voeding zit niet in de 400 Euro!

Laatst bewerkt:
Waar ik ten eerste naar zou kijken, is welke mogelijkheden je hebt.
Vertel eerst eens wat over je systeem, want een videokaart kopen zonder rekening te houden met je systeem is net als reservebanden kopen zonder te kijken naar wat voor auto je hebt. :P

Ik wil vooral nieuwere games op de hogere instellingen kunnen runnen zonder framerate problemen, daar wordt ik echt ziek van.
hier onder kunt u een linkje vinden van de Specs.

http://puu.sh/9KUOF/1c1211d96d.png

Dit bevind zich allemaal in een Bitfenix Prodigy behuizing en word gekoeld door een Corsair Hydro Series H55

Ligt er ook aan welke voeding je hebt. Voor een redelijk goede kaart heb je al snel eentje nodig van minimaal 650 watt.

dat is een prima kaart die je voorstelt daarbij kan je deze voeding kopen ik heb voor het gemak een website gekozen waarbij de videokaart het goedkoopst is ---->link

Onzin altijd over de voeding. zijn systeem, afgezien van de videokaart gebruikt ongeveer 110W. een 290 gebruikt 275W dus heeft ie minstens 385W nodig. 80% efficiency load en de benodigde voeding is 500W. Dat alles zonder overclocken.

dat is een prima kaart die je voorstelt daarbij kan je deze voeding kopen ik heb voor het gemak een website gekozen waarbij de videokaart het goedkoopst is ---->link
Bedankt! Ik kan de voeding bij dezelfde winkel (MyCom) halen met een kortingscode, maar alsnog bedankt!

Onzin altijd over de voeding. zijn systeem, afgezien van de videokaart gebruikt ongeveer 110W. een 290 gebruikt 275W dus heeft ie minstens 385W nodig. 80% efficiency load en de benodigde voeding is 500W. Dat alles zonder overclocken.

Dus als ik het goed begrijp Wampier, hoef ik geen andere voeding te halen? Of is het voor de zekerheid wel verstandig?

Hoi,

Of de kaart werkt zal je denk ik wel even merk en type voeding moeten melden want die zie ik nergens gegeven.

een 290 gebruikt 275W dus heeft ie minstens 385W nodig. 80% efficiency load en de benodigde voeding is 500W.

Volgens jou rekensommetje heeft hij een voeding van 400W nodig. 80% efficientie betekend dat als hij onder full load staat (dus 400W levert) dat die 400W 80% van het totale wattage is dat hij van het lichtnet haalt.
Dus: 400W geleverd bij 80% efficientie = 400 x 1.25 = 500W totaal op het lichtnet.

Nee ik bedoel dat een voeding geclassificeerd als 500W optimaal werkt bij een belasting van 400W. 500W is peak load en voedingen met PWM werken het beste bij 80% van peak load. Bij een bronze certified is het power verbruik dan rond de 80%. Een lage efficiency voeding kan maar 70% efficiency hebben bij optimaal verbruik.

In dat geval is netstroom bij optimale benutting (80%) van peak load op 400W : 400/0,7 = 571W. En ja een gecertificeerde voeding kan dus meer netstroom trekken dan het aangegeven peak load wattage

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan