40GB schijfruimte verborgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Buit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Buit

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2016
Hallo,

De beschikbare ruimte die weergegeven wordt bij "Deze computer" is aanzienlijk lager (40GB) dan hij in mijn ogen hoort te zijn. Ik heb WinDirStat gebruikt om te controleren waardoor de ruimte in beslag genomen wordt, maar er lijkt 40GB ergens verborgen te zijn. Ik las op internet dat herstelpunten flink wat ruimte in kan nemen, maar dit is bij mij maar 1GB.

Iemand een idee waar die 40GB in kan zitten?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• schijfruimte.jpg
    schijfruimte.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 77
  • C schijf.png
    C schijf.png
    72,5 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
Hiberfil.sys is 3.2GB, deze zat al in het overzicht van WinDirStat. Het programma dat je stuurde in de link geeft echter wel een map "System Recovery" weer van 37GB.
Deze map is niet toegankelijk om te openen. Aangezien ik een backup op een externe harde schijf heb zou ik deze 37GB toch graag willen verwijderen.

De schijfruimte van ca 7 GB voor herstelpunten is erg krap en kan later veel narigheid veroorzaken.
Misschien is het verstandig een grotere schijf te installeren, zo duur is dat niet.
De oude schijf gewoon klonen naar de nieuwe en daarna de systeem partitie vergroten met bijvoorbeeld Easeus Partition Manager.

Ik heb genoeg aan 250GB, geen probleem, maar ik wil die ruimte wel gewoon optimaal kunnen benutten natuurlijk..
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de map System Recovery te verwijderen, aangezien hier mijn verloren ruimte blijkbaar heen is gegaan.

TreeSize.jpg

Kijk hier eens naar en met name het laatste deel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan