47 gig harde schijf ineens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slaapmuts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Beste IT beter onderlegden als dat ik ben,

Gister had ik om 12.00 nog 107 gig vrije ruimte op mijn C schijf. (windows vista)
Vervolgens was ik iets aan t doen met Photoshop. Mn laptop hing vast op een gegeven moment, en ik heb m vervolgens opnieuw opgestart.. Toen keer ik naar mijn harde schijf C. Vrije ruimte 59.8 gig :S.

Ik heb niets gedownload, geinstalleerd of iets gedaan.
Vervolgens heb ik mn c schijf gedefragmenteerd, op fouten gecontroleerd, tijdelijke bestanden verwijderd ook de shaduwkopieen (want dat scheelt ook altijd al snel 2 of 3 gig.) Ik heb op virussen gescand (NOD 32), leverde ook niets op. Ik heb Your Uninstaller eover heen gegooid, alles opgeschoond, vervolgens nog cc Cleaner gebruikt.. 60,4 gig vrije ruimte.. Dat was het dus ook niet. 47 gig weg!

Toen ben ik gaan kijken naar de verborgen mappen ed (aangepast bij mapopties) en dit is mijn lijst:

Drivers 106 mb
Gebruikers 6,33 gig
Intel 250 kb
MSO cache leeg
Perflog Leeg
Program files 5,38 Gig
Program data 419 mb
Wauupgrd ?? 2,46 gig
Windows 13,4 Gig
-------------------------------------
= 28 gig

140 gig HDD - 28 = 112gig vrije ruimte moet er ongeveer zijn dus.. Mn laptop geeft 60 gig vrije ruimte aan!!! hoe kan dit??? Wie kan mij helpen please !?!

Update:
Tijdens het zoeken bij de verborgen bestanden kwam ik bij gebruikers Appdata tegen. Deze was 47,7 Gig groot!!!(terwijl de teller zegt 6,33 gig, zie boven) Ik denk dat dit mijn boosdoener is. Ik heb een kennis van mij gebeld en gevraagd hoe groot deze map bij hem was. Bij hem was deze maar 2 gig. Hoe kan die van mij ZO groot zijn?
Ik heb ook tevens gelezen dat de AppData de lever, nieren, maag van de pc zijn. Progfiles de hersenen en windows het Hart.. Anders gezegd, ik durf het niet te verwijderen, kan btw ook niet omdat de pc dan zegt: Geen Admin bevoegdheden. (dat vind ik ook al zoiets raars, ik ben namelijk de enige gebruiker, maar dit even ter zijde)

Maar nogmaals please wie kan mij helpen?? Dit kan namelijk niet goed zijn…:confused:

Welkom op helpmij slaapmuts ;)

aangezien die map zo groot is zullen daar toch bestanden staan die geen nut hebben en dus echter wel verwijderd kunnen worden hoor.

Zoek eens uit of er (waarschijnlijk zo'n 45Gb) in dezelfde map zit (enkele submappen doorbladeren in appdata) en zoek waar die extreem grote bestanden zich bevinden.

Ikzelf heb ook al een aantal keren grote bestanden verwijderd uit een submap in de appdata(ik weet niet precies meer de welke maar ik denk dat de map "temp" heette, wat dus voor temporary files staat(tijdelijke bestanden) die ik dus wel kan verwijderen.

Om de bestanden te verwijderen zou het wel moeten lukken als je de baas wordt over vista

Laatst bewerkt:
Dank je wel!!!!!

Jelle JIJ BENT KONING!!!:thumb:

Dank je wel, er stond inderdaad in temp een bestand van 47,2 gig... Een photoshop bestand;) had er dus toch mee te maken!

Die andere tips van jou ook al:thumb: die ga ik acuut volgen!!!

En jouw desktop is inderdaad MOOI!!!! Toevallig ook jouw vriendin of ...???
En die icoontjes zo bovenin... dat wil ik ook!

Thanks btw voor het verwelkomen op help mij.. Hoe is het hier gebruikelijk om iemand te bedanken??? zijn er daarvoor kudos? of wat dan ook??

Naja als ik t moet zeggen dan dan 10 duimen omhoog voor Jelle :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Wel, om koning te zijn ben ik nog net iets te jong vrees ik :P
Al moet het wel eens leuk zijn :D

Ik ben al blij om te zien dat je zo gelukkig bent met de oplossing ;)
(ik vind het anders echt wel raar van photoshop, nog nooit meegemaakt zo'n bestand xD
welke versie gebruik je misschien?)

jah, men desktop... :p
nee, dat is gewoon een afbeelding van amanda bynes (ik zou anders wel geen neen zeggen moest die mijn vriendin willen zijn :D en zo'n goede fotograaf ben ik ook al niet ;))
Die icoontjes bovenaan is de stardock objectdock. --> gewoon handig om al je snelkoppelingen mee in te voegen.
Je kan deze ook bijvoorbeeld beneden plaatsen, je taakbalk ermee verbergen en dan precies werken zoals met een mac maar zo'n freak ben ik nu ook weer niet xD

Ik zou niet weten hoe het hier gebruikelijk is om iemand te bedanken op helpmij.
Iets speciaal zoals "kudos" (wat het ook mag zijn, waarschijnlijk een virtueel cadeautje ofzo :D) is er denk ik niet op helpmij maar is ook helemaal niet nodig
Op de manier hoe jij me bedankt heb is al goed genoeg :D ;)

Dag Jelle,

sorry voor de late reactie, hectisch weekend gehad :p

Ik gebruik PS CS 3. EN mijn systeem sloeg helemaal vast toen ik een tekstvak in een schuin perspectief aan het zetten was.

Ik heb starobjectdock gedownload en dat ziet idd leuk uit! Nu had ik echter een ander probleem en dat ik echt niet weet hoe ik die extra gedownloade docks moet installeren om hier ook gebruik van je te kunnen maken. Ik zag er 1 op de website staan, dan je aan elke zijde zon dock had (4 dus in totaal), deze heb ik gedownload, en deze heb ik in een rar bestand op mn laptop staan, alleen hoe ik hiervan gebruik moet maken is me totaal niet duidelijk, daarin zitten dus allerlei incoontjes en eigenlijk hoe ik het wil hebben..

Naja ik klooi er zelf nog wel wat mee aan. Maar het is in ieder geval niet zo duidelijk als een skin gebruiken zoals in winamp of zo.. ZOu het zo kunnen zijn dat je die " nieuwe docks" alleen maar kan gebruiken in de plus versie?

Ik ga nu weer ff hard aan het werk op deze dramaandag ochtend!;)

Het is niets hoor :P

Wel ik heb ook photoshop cs3 maar dat heb ik nog nooit meegemaakt! (wel al dat photoshop freest op een mac maar nooit dat de pc daardoor uitvalt ofzo ;) )

extra docs, enzo moet je uitpakken (dus die rars uitpakken met winrar of het gratis progje jzip, er zijn zoveel programma's)
dan moet je die bestanden gewoon slepen in de bibliotheek van objecktdock(kan je ergens bij de instellingen vinden.) daar de bestanden in slepen en dan zou je het dock achtergrond moeten kunnen veranderen.

Maar met een beetje prutsen en zoeken kom je er wel, ik heb dat ook gedaan xD
Het is dus niet zo dat je alleen maar kan aanpassingen doen met de plus-versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan