4870X2 Voeding ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hey,

Ik heb een vraag zou mijn pc een 4870X2 aankunnen ?

De specs van de huidige pc:
Tagan 580 Watt
Sapphire 4890 OC
Phenom 2 955
Moederbord: Asus M4A78T-E (AM3)
Asus Ageia PhysX P1
Creative geluidskaart
2X Samsung DVD Branders
500GB Harde Schijf
Cardreader

Dit was het zo'n beetje wat er nu in mijn pc zit. Zou mijn Voeding het aankunnen als ik mijn 4890 weg doe en er een 4870X2 in doe ?

Het kaartje lust wel een klein beetje volgens dit tabelletje. Ik heb even de gegevens van de processor niet paraat, (drivers + geluidskaart zullen het 'm niet direct doen) maar een eerste reactie zou zijn dat het lastig kan worden.

Laatst bewerkt:
Ik vind het een onzinnige systeemwijziging.
De HD4870X2 is wel wat beter, maar of je er in de praktijk veel van merkt betwijfel ik zeer.
Zonde van de moeite.

Een 2e HD4890 zou meer opleveren, maar dat wordt wel krap met jouw voeding.
HD4870X2 zou wel lukken dus...

Onzinnig is het niet, de kaart presteert gemiddeld 25% beter. De vraag van Dark was dan ook niet of wij het zinvol achten, maar of zijn voeding het zal gaan trekken en daar heb ik zo mijn twijfels over bij een volle belasting van het systeem.

Laatst bewerkt:
Het zal er om hangen net wel net niet.

Ik had er een 520w voeding op (CM) en die trok het niet. werd flink warm en begon lawaai te maken.
Ik zou dus eerder ruimer gaan zitten

Ps ik zie dat je er een physics kaartje in hebt zitten, merk je daar nu veel verschil mee?

Hey,

Ik had eerst een Q9550 + Asus GTX280 TOP editie ! heb die verkocht (3 weken geleden inmiddels) en heb van dat geld een gloednieuwe Ati Sapphire 4890 OC edition gehaald. Die draait op 900/1000. Dus veel performance winst zal ik niet merken blijkbaar als ik een 4870X2 koop. Ik heb geen zin om een nieuwe voeding te kopen heb ik pas gedaan omdat mijn vorige voeding een Zalman 460Watt de 8800 Ultra niet aankon :evil:

Ik ben nu volledig overgestapt naar AMD/ATI ! heb alle zooi van intel/nvidia verkocht. Heb nu een mooie AM3 moederbord met DDR3 Geheugen (H)

En of ik veel verschil merk met deze physX kaart JA is het antwoord. Ati zelf ondersteunt geen PhysX, dus heb ik deze kaartje aangeschaft die er speciaal voor bedoeld is :). Je moet dan wel spellen spelen die PhysX ondersteuntn. Ik heb 'm aangeschaft omdat ik veel Unreal Tournament 3 speel. En ik merk nu zeer veel verschil als dingen ontploffen, of als je een muur kapot maakt etc etc.

Hiervoor had ik niet zo'n PhysX kaart nodig omdat mijn vorige kaarten 8800GT/8800Ultra/GTX280 dit allemaal in zich hadden. En het staat ook leuk zo'n PhysX kaartje vind het ook leuk om 'm gewoon in m'n kast te hebben.

BTW: weet iemand wanneer de Ati Powercolor PCS++ 4890 editie uitkomt ? deze draait op 1010/1100 :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan