4e core dood!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaccovh

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Hallo, ik was minecraft aan het spelen (het is een cpu intensive game, niet gpu.) en opeens gaat de performance een eind omlaag, nou keek ik bij taakbeheer en het leek er op alsof er een core van mijn processor dood is.

naamloosot.png

mijn 4e core heeft die streep al voor 2 minuten lang en komt niet overeind. (ik heb die 2 minuten de hele tijd F5 ingedrukt zodat hij snel vernieuwd)
weet iemand een oplossing of hoe het gebeurde?
ik gebruik een Intel i3 550.

Staat de affiniteit wel op alle cores bij minecraft. Ik heb een intel 3770k (8 threads) maar niet alle "cores" geven continu een streep of iets dergelijks :)

Als je een zwaar programma opstart bijvoorbeeld photoshop of iets dergelijks of een zware game dan zouden alle cores een lijntje moeten tonen :)

Laatst bewerkt:
de i3 heeft virtuele cores. Er gaan dus 2 cores kapot of geen. Wel kan er een software probleempje zijn, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het een fysiek probleem is

Het is inderdaad zoals Killer zegt, als je naar je 2de core kijkt heeft ie maar weinig te doen dus dan zal je 4de core alleen maar bij staan als reserve.

Ik heb net prime95 gestart, met volledig stressen, en mijn laatste lijntje blijft mooi op 0%... ik heb hem ingesteld op alle cores. iemand verstand van wat er aan de hand is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan