4e core Phenom II x3 720 BE

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste helpers,

Ik heb zojuist de 4e core geactiveerd van mijn 720 maar, toen ik weg ging uit de bios, kreeg ik eerst nog het scherm van me moederbord, maar daarna bleef me scherm zwart, heb hem toen maar uitgezet, en weer aan maar toen gebeurde er niks. Heb toen het bios batterijtje eruit gehaal en nu doet hij het weer, maar betekent dit gewoon dat mijn 4e core instabiel is, of heb ik iets fout gedaan?... En zou ik het gewoon nog een keer kunnen proberen, en dan gelijk weer naar de bios, (want als ik uit de bios ga kreeg ik wel eerst weer het moederbord scherm) en dan kijken of hij de 4e core herkent en of de temps goed zijn.

Alvast bedankt

Je 4e core is gewoon niet goed. AMD test na de productie van de processors alle processors. Als dan 1 van de 4 core's niet goed blijkt te werken schakelen ze die uit en doen ze er een X3 sticker op. Werken 2 core's niet plakken ze er X2 op.

Sommige processoren hebben wél een werkende 4e core, omdat AMD wel genoodzaakt was om goede processoren te "downgraden" om snel van de voorraad X4 920 af te komen.

Maar je hebt dus waarschijnlijk een processor met echt een defecte 4e core.

Okee, bale:(...

Maar waarom start de computer dan niet meer op omdat 1 zo'n core het niet doet?
Hij heeft dan altijd nog 3 wel goede om gewoon op te starte toch?

Omdat processors over het algemeen het niet doen als er een fout wordt geconstateerd, zoals een kapotte of beschadigde core.

Maar hoe dit precies zit, geen flauw idee..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan