4gb, en maar 1,99 gb bruikbaar??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ook al geprobeert met 1 reepje(en dan testen in elk bankje)? en dit dan geprobeert met beide reepjes?

ja, zelfs dat heb ik geprobeert:P
maar hij geeft aan dat er 4gb inzit (wat klopt) maar 2 gb is maar gebruikbaar:(
toch bedankt voor de reactie:d:thumb:

Wat is er sloom?
En als alternate hem in elkaar heeft gezet dan zou ik eens naar alternate gaan

Ron

@Haaren 101:dankje voor je reactie
alles werkt slomer dan mijn andere systeem met 4gb werkgeheugen: hetopstarten van programma's bijvoorbeeld.
maar ik heb hem zelf in elkaar gezet hoor...net als bij mijn andere pc, ze doen het goed alleen deze zegt: 4gb ram, 1.99gb usable:(
*dingen van plaaats veranderen heeft geen zin, want windows geeft aan dat er 4 gb in zit
*en er zit geen ingebouwde videokaart op mijn moederbord.

Op de site van Alternate staat bij het moederbord:

Controleer voor het aanschaffen van geheugen of het merk of type compatible is met het moederbord. Deze informatie kunt u vinden op de website van de fabrikant van het moederbord.[/QUOTE]

Heb je dat na gekeken?

Anders
Reepje 2 eruit - resultaat?
Reepje 1 eruit en reepje 2 op de plaats van 1 - resultaat
Reepje 2 eruit en terugsteken zijn oorspronkelijke locatie - resultaat
Reepje 2 eruit en reepje 1 op de plaats waar 2 net zat - resultaat

Ron

ja dat heb ik na gekeken, ook heb ik elk reepje in elk vakje gedaan, in 2 vakjes deden ze het.(ze doen het dus goed)als ik ze er allebij indoe zegt bios/windows 4 gb zit erin, maar 1.99 gb is bruikbaar.

Bij Asus staat HyperX niet op de QVL, maar bij Kingston zeggen dat het prima kan. En mijn ervaring zegt me dat het ook prima kan.

Maar hier moet ik afhaken. Je geeft aan dat 1 reepje in 1 bankje (ongeacht welk reepje in welk bankje) goed werkt. Maar 2 reepjes in beide bankjes werkt niet. Hier kan ik niet tegenop

Iemand anders?
Ron

Hoi !

Windowstoets + R - msconfig intrommelen - enter - tabblad Computer opstarten - geavanceerd optie's.

Hier moet GEEN vinkje staan bij: Maximaal geheugen, en bij Aantal processor's WEL een vinkje en aantal: 4.

Greetz,

Harry.

Welke windows versie gebruik je?
En een kennis van mij had hezelfde probleem maar blijkbaar gebruikt windows een deel van het ramgeheugen om de videokaart of de geluidskaart te ondersteunen, het ram is beschikbaar maar niet zichtbaar.

ik gebruik windows 7 ultimate 64bit...
maar er zit geen ingebouwde videokaart op het moederbord, wel geluidskaart, maar ik heb nog nooit gehoord dat het geheugen gebruikte (2gb!!)
en het ram is wel zichtbaar maar, niet bruikbaar:P
toch bedankt voor de reactie's:thumb:
@harry snor: ik heb het geprobeert, hij stond al ongechecked, toen gecheckt, opnieuw opgestart, ongecheckt en opnieuw opgestart, helaas1 geen positieve reactie's:(
gr jeroen

Een kennis van mij had hetzelfde probleem, ander ram geheugen en het was op gelost.
misschien helpt dit.

ik heb dit uiteraard ook geprobeert met het werkgeheugen van mijn andere systeem, hij gaf precies hetzelfde aan...

Heb je al in u bios gekeken of je een functie hebt "Memory Remap".
En eventueel pas je u virtueel geheugen aan dat kan ook helpen soms.

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan