4GB Geheugen in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orca45

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2002
Berichten
22
Ik heb gehoord dat wanneer je 4 GB geheugen plaatst op een Windows XP besturingssyteem, dat er maar 3,2 GB wordt erkend.

Klopt dit ? Is dit ook op te lossen ?
Ik geloof alleen met Windows XP 64 bit, maar is daar weer problemen met drivers ?

Graag hoor ik van jullie.

Orca45
 
Klopt helemaal.
Windows herkent niet meer dan 3.34nog wat GB, waarvan dus het overige gedeelte niet van herkend wordt en dus ook niet gebruikt.
Je kan dit dus ook inderdaad oplossen door 64bit te nemen. Probleem met de drivers kan je voortijdig uitvinden door eerst de drivers te downloaden voor 64bit. Dit kan met een programma zoals driver genius of driver max.
Als er 1 of meer drivers niet beschikbaar zijn, dan kan je nog eventueel op de website kijken.
Daar ook niet, dan is het niet aangeraden om 64bit erop te zetten vanwege dat je dat apparaat waarvoor de drivers niet aanwezig zijn niet kan gebruiken.
Meestal betreft het internet/dvdwriter/videokaart (oudere types)/geluid(onbekende types).

64bit herkent tot wel 128GB.
Dit is een standaard verhaal dat je overal op internet kan vinden.
Er schijnt ook te zijn dat windows server 2003 sp1 en windows xp sp2 wel 4GB herkennen.
Of dat waar is, weet ik zelf ook niet. Internet is niet altijd betrouwbaar.
 
Is het slimmer om op de 32 bit versie te blijven en dan gebruik te maken van die 3,4 GB geheugen ? of slimmer om over te stappen ?

Orca45
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan