4Gig geïnstalleerd maar 2,4Gig beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert2222

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
ik heb een probleem, ik heb net een nieuwe pc en het viel me ineens op dat er maar 2,4 ram van 4 beschikbaar was. dit vond ik zelf heel raar want ik denk niet dat al mijn hardware 1,4 gig nodig heeft. Ik heb mijn bios al geüpdate en ik heb al bij msconfig gekeken bij maximaal geheugen.
Dus als iemand een idee heeft dan zou ik dat zeer fijn vinden.
En ik heb een Asrock fm2a75 Pro4-m als moederbord een amd 10 5800k 3,8ghz processor en 4gig hyperx ram en 64bit windows 7.

1,5GB is zo vreemd nog niet. Het is niet voor niks dat de aanbevolen hoeveelheid geheugen voor Win 7/8 op 4GB staat.

@pier ik wat dingen afgevinkt maar geen resultaat.

@rogerS maar waar gaat die 1,5 gig dan naartoe want ik heb dit zelf nog nooit gehad. want kost een processor nou echt 1,5 ram?

Laatst bewerkt:
je kan toch wel contrl shift escape indrukken...en dan kijken bij broncontole wat er in je geheugen zit..

ollo

ja daar heb ik al een keer gekeken maar daar staat dat er 4gig in zit hier een screenshot

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
doe eens een screen shot met ""standaard herstellingen ""...niet grafisch,want dan kan je precies zien wat er loopt in je geheugen..
links boven bestand klikken...

ollo

dat wist ik al maar kan dat wel dat alleen mijn processor en moederbord 1,5gig ram nodig hebben

toegewezen ruimte moet je naar kijken...
bij mij bv firefox 248,463 of zoiets..

nee,dat zijn de processen,doe maar gewoon overzicht,en dan op geheugen klikken

paar keer klikken op toegewezen,tot het grootste bovenaan staat..
kan je gewoon naar onderen door kijken,wat je probleem is..

ollo

Hoi,

Volgens mij staat er bij de laatste link gewoon links onder in geserveerd voor hardware processor en moederbord dus;)

maar je begon met je probleem,dat je 1,5 gig nodig had van je geheugen,en dat is vrij normaal hoor.
ollo

Het is inderdaad "normaal" dat Windows 7 iets van 1,5 GB geheugen inpikt.

Verder kan een videokaart in sommige gevallen ook gebruik maken van je interne geheugen. Dan houd je dus ook minder over.

Tenslotte kan je nagaan of je BIOS wel al het geheugen ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan