5.1 aansluiten op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hellrider

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Ik heb een 5.1 setje gekregen (rainbow evolve 30) en zou deze graag aansluiten op m'n tv.

Het voornaamste probleem is dat het 3 ingangen heeft (3.5)
Sub/center
Front
Rear
De tv heeft er echter maar 1 (momenteel is die aangesloten op hoofdtelefoon en front) en nu is het geluid niet echt geweldig goed verdeeld( de twee achterste heb ik nog niet aangesloten)

M'n tv heeft ook nog 2 uitgangen voor geluid, maar als deze zijn aangesloten komt er geen geluid uit...

Dus ik zoek een oplossing dat ik die 3 inputs kan samenbrengen.
Ik heb juist Saturn en Kr�fel afgelopen, maar niets gevonden wat ik kan gebruiken.
Ook toen ik vroeg of zo'n 5.1 aangesloten kon worden op tv zei hij dat ik beter een home cinema zou kopen. Maar ik heb geen dvd speler nodig want gebruik mijn ps3...

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Jou 5.1 setje heeft drie ingangen en IS 5.1.
Front en rear zijn stereo (links en rechts) Dus dat zijn er al 4
Front is nummer 5 en de Sub is de .1 in 5.1
Je tv is stereo (links en rechts)
Je ps3 is wel surround maar dan via HDMI of optisch. (Dus heb je nog een digtaal nar analoog converter nodig)
Of je koopt een home cinema set :) (Deze heeft meestal wel een optische ingang)
Stereo op een home cinema set aansluiten (tv of audio cd) blijft stereo behalve dan dat hel mogelijk virtueel surround wordt gemaakt.
(Echo of delay op rear speaker. (Je moet het maar mooi vinden.))
Je kunt de 3 inputs wel samenbrengen maar daarmee heb je de zin van 5.1 terniet gedaan. (Niks surround maar twee keer stereo.)

Kortom 5.1 is mooi maar je moet wel een 5.1 bron hebben....
En stereo op 5.1 aansluiten? Ach maak er dan gelijk 8.1 of 100.1 van.

p.s. Een PC met 5.1 geluidskaart en wat softeware maakt ook wel leuke effecten van stereo naar 5.1. (Zie het als een home cinema set.)

Bedankt voor je antwoord.
Ik had al door dat het stereo zou blijven.
M'n broer heeft er wel eentje op onze tv staan bij m'n vader en die werkt wel als home cinema.(weet niet of het nu een 5.1 is of een "home cinema" maar is alleszins maar met 1 input)

Swat, het gaat gewoon niet, dat is de boodschap (tenzij je inderdaad een geluidskaart hebt voor 5 of 8.1) maar bij een laptop is dat niet het geval.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan