5.1 geluid van pc op home cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

nando13244

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2014
hallo mensen,

ik heb een 5.1 home theater system van phillips en die heb ik nu gewoon via een aux kabel op mijn pc aangesloten.
maar als ik muziek afspeel of een film kijk hoor ik gewoon 2.1 geluid over al mijn speakers. ligt dit dan aan mijn pc? of is dit te verhelpen door de aux kabel te vervangen door iets anders

alvast bedankt gr Nando

Muziek is over het algemeen 2.1 dus dat klopt. Probeer het eens met een dvd.

oh dat muziek niet op 5.1 kan wist ik niet en dvd's heb ik eigenlijk niet.. download al mn films.

die aux kabel gebruik ik ja, en ik dacht al dat het daar aan lag.. kan ik niet een andere kabel gebruiken waar het wel door werkt

Hoi,

Zal je van de home cinema set en het moederbord even de aansluitingen moeten geven.

home cinema: phillips htb3510
Aansluitingen aan de achterkant: Composite video-uitgang (CVBS), Digitale coaxiale ingang, Digitale optische ingang, Easy-Fit-luidsprekeraansluitingen, Ethernet, HDMI 1.4-uitgang (ARC), Vaste FM-antenne, USB (alleen voor VOD/BD-LIVE), AUX-ingang
Aansluitingen aan voorzijde: Audio in, Hi-speed USB
http://www.philips.nl/c/home-cinema...D0631B97043B16EF.app101-drp3?t=specifications

en pc zijn er niet heel veel
3 van mic, front out en line in front out gebruik ik nu met aux kabel erin
en verder usb en een groene en paarse aansluting die voor mij bekend zijn waar je vroeger altijd muis en toetsenbord op aansloot...

Dan zul je een andere geluidskaart moeten aanschaffen, 1tje met een optische uitgang ... én, niet te vergeten, 5.1 audiomateriaal of videomateriaal ..
een ASUS Xonar DG is er een voorbeeld van ..

bedankt voor het je voor die prijs is dat nog wel te doen
hierdoor krijg ik dus ook muziek waarvan eerder werd gezegd dat dat standaard 2.1 is nu wel in 5.1?
en wat voor kabel heb ik hier voor dan nodig

Hoi,

Nee muziek is standaard stereo of je je moet een super audio cd downloaden dat zal 5.1 geven maar standaard dus stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan