5.1 geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GJGJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
2
Goedenavond,

Ik heb denk ik een klein probleempje met mijn Theater set en tv. Ik heb een samsung LE40C750 tv en een HT-C350 theaterset. Ik kijk best veel blu-ray films die 5.1 audio ondersteunen. Mijn theaterset is ook 5.1. Maar op dit moment. Heb ik de koptelefoonuitgang gebruikt om het geluid door te sturen naar de theaterset. Dus van jack naar tulp. De theaterset heeft alleen L en R tulpingang. en de TV alleen jack uitgang. Als ik het op deze manier heb aangesloten. Is het toch helemaal geen 5.1? dan moet je toch ook links achter en rechts achter etc aansluiten? of gaat dat allemaal door die ene jack kabel? Nou kan ik het geluid wel over alle 6 speakers horen. (de theaterset kan op verstillende standen) Mijn bluray speler heeft wel een 7.1 tulpuitgang enzo. dus voor alle 8 speakers 1 uitgang enzo.

Is het zo dat ik op deze manier 5.1 geluid heb, of is dat niet zo?

Alvast bedankt

(ik hoop dat het een beetje te volgen is trouwens)
 
Nee, via enkel de links/rechts aansluiting zal je geen 5.1/7.1 krijgen. Je zal de set op de speler aan moeten sluiten, niet op de TV. Grote kans dat je dan wel 5.1 krijgt.
 
Ja, maar de theaterset heeft alleen audio L en audio R ingang (met tulp dan) hij heeft ook nog zo'n optische audio ingang. Maar dat is zeker ook geen 5.1?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan