5.1 of gewone Headset/Hoofdtelefoon ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fr3z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fr3z

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Heehee,

Mijn vraag is: 5.1 of gewone Headset/Hoofdtelefoon ? En zo ja welke..
Ik kan echt niet kiezen, ik ga m het meest gebruiken voor 't gamen op de PC en muziek luisteren enz.

Ik dacht zelf aan:

Sennheiser: PC161, HD555,HD485
Sharkoon: X-Tactix 5.1 II
SpeedLink: Medusa 5.1 Pro Gamer
Siberia : 5H v2, Siberia Full-size Headset

Kom maar met andere suggesties.

Mijn budget ligt rond de 100,- euro.
En ik heb een SoundBlaster Audigy SE geluidskaart 5.1*

Mvg, en alvast bedankt
fr3z

Boxjes door je kamer geeft mooi geluid, ik denk dat je daar veel meer aan hebt dan een headset.

Die heb ik nu ook 5.1, maar voor 's avonds als me ouder liggen te slapen ;):P

Neem dan een gesloten systeem, zoals bijvoorbeeld de Sennheiser HD280 Pro, kun je lekker genieten van de (explosie ...)bassen, ook muziek klinkt goed.

opzich wel een mooi dingetje..
en heeft u er zelf ook ervaring mee?
maar opzich qua prijs scheelt het niet zo veel met de HD555..

Heb zelf zo'n hoofdtelefoon ja, zit een goed (zwwar)geluid in, drukt lekker stevig op je oor zodat er echt geen geluid naar buiten gaat.

Is de 555 niet een open systeem?

klinkt wel goed..

ja idd de HD555 is open, maar wat is het verschil.. alleen dat jemet een open nog geluiden van buiten hoort??

Yep, dat is het verschil onder andere, de bas is en kán ook niet krachtig zijn als die van de 280 Pro.

Misschien een idee om ze es te gaan beluisteren bij je in de buurt?

SpeedLink: Medusa 5.1 Pro Gamer

Ik heb deze in combinatie met X-fi platinum en ben er al paar jaar zeer tevreden over. (ook de USB uitvoering is goed, deze had ik eerst)

@ whittey: komt die bas er dan niet zwaar bovenuit? ja zou een goed plan zijn alleen zou je ze ook ergens kunnen testen in-game ofzo want dat is het belangrijkste..
maar in wat voor winkels zou je dat kunnen testen media markt ofzo ..

@ jippiejajee: jaa, alleen werkt dat 5.1 wel lekker, ook meet oudere games?
:thumb:

Laatst bewerkt:
@ whittey: komt die bas er dan niet zwaar bovenuit? ja zou een goed plan zijn alleen zou je ze ook ergens kunnen testen in-game ofzo want dat is het belangrijkste..
maar in wat voor winkels zou je dat kunnen testen media markt ofzo ..

Als de game 5.1 sound heeft, dan werkt het perfect. En wat is ouder? 5.1 sound bestaat al een tijdje hoor. Ook in games.

jaa das wel zo..

en werkt hij zonder usb in je pc ook?
want heb namenlijk geen usb poorten meer aan de achterkant :o

en is de kwaliteit ook een beetje goed qua materiaal, want je hoort van heel veel mensen dat die medusa en die sharkoon majestic enz. heel snel kapot gaam ?? :confused:

jaa das wel zo..

en werkt hij zonder usb in je pc ook?
want heb namenlijk geen usb poorten meer aan de achterkant :o
USB is een heel andere uitvoering, je hebt met USB of zonder USB met audiokabels.

en is de kwaliteit ook een beetje goed qua materiaal, want je hoort van heel veel mensen dat die medusa en die sharkoon majestic enz. heel snel kapot gaam ?? :confused:
Deze nu 20 maanden en ik gebruik hem heel erg veel, ziet er niet meer als nieuw uit, maar stoffen oorschelpen zijn nog heel en alles doet het nog. De USB die ik daarvoor had heb ik ruim 3 jaar mee gedaan (maar ja, van je PC weglopen als je hem nog op hebt is niet zo goed voor het kabeltje :o)

Vandaar het handige krulsnoer aan de HD280 Pro:cool:

USB is een heel andere uitvoering, je hebt met USB of zonder USB met audiokabels.

Maar als ik op de Alternate website kijk, (niet dat ze hem daar nog hebben) zitten daar audiokabels en USB..

Zo'n krulsnoer is wel handy..
Jullie maken het me hier echt moeilijk :p

neej hoor, gewoon naar een goede audiozaak gaan die hoofdtelefoons verkopen.
En gaan luisteren, dat is het advies wat ik je nog kan geven, geluid klinkt in jouw oren toch anders dan in mijn oren, jij bent degene die zo'n ding moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan