5.1 problemen.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
558
Dag, iemand hier misschien bekent met opzetten van een 5.1 geluids set. Eerst deed subwoofer het nergens met geen mogelijkheid. Later na installeren Equalizer APO en icm "Via audio deck" (bij passend programma van de onboard gluidskaart) krijg ik het aan de gang met gewoon muziek afspelen, wel op eigenaardige manier, indien gewenst kan ik proberen dat wat nader proberen te verklaren nog, maar in een spelletje dan nog steeds geen succes, in weer een ander spel lijkt dat in intro muziek het via alle speakers behalve de subwoofer doet, in het spel zelf lijkt dat het alleen via de woofer gaat, zodat spraak heel erg weggemoffeld klinkt (niet hoe de bedoeling is ieder geval). Nog gedacht dat spel misschien voor stereo bedoeld is (oudere spelletjes), dat eens geprobeerd en dan klinkt het beter, maar ook dan geen bas tonen. Of hier dus iemand misschien bekent is met audio die geheel kluts kwijt lijkt te zijn.
 
En welk moederbord indien daar de geluidskaart van of van de insteekaudiokaart, je denk natuurlijk dat iedereen hier een glazen bol heeft en dat je geen info dan hoeft te geven.....
 
Wat raar, da's antwoord op mijn antwoord, maar dat antwoord is hier nu uit beeld verdwenen, zal per ongeluk wat gedeletet hebben denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ja, wel even doornemen, je weet het nooit, maar idee dat niet aan een instelling ligt, kan ergens bijvoorbeeld
iets aanklikken genaamd "speedfill" zodra dat doe, werkt met muziek de woofer wel, maar cirkeltje kleurt niet blauw
om aan te tonen dat het is ingeschakeld, zoals die dat met andere opties wel doet, een testje met de speakers doen, en hij schakelt weer
uit, lijkt me toch een soort storing ergens. Maar idd wel handig even alles door te lezen misschien, dit wel een oudere versie, met andere menu's
maar zal eens zoeken of er één voor deze die ik hier heb (voor recentere windows) , bedankt voor de (misschien voor de hand liggende) tip maar.
 
Wilde oudere versie installeren met zelfde menu indeling als in de link hierboven. Misschien wel oudere versie gevonden (cd met originele drivers hier te beschadigd helaas), maar met zelfde menu indeling, eerder was of muziek goed dan niet twee geteste spelletjes, nu muziek goed en één getest spel, en andere spel nog steeds alleen maar geluid door maar een deel van de speakers, denk niet dat veel over dit euvel in de handleiding vinden kan, wat ook weer eens iets is waar je zowat een halve raket geleerde voor moet zijn, dus wat dat betreft alleen maar beter voor mij, maar probleem alleen niet opgelost dus. Bedankt voor het lezen, als dat hebt gedaan tot zover, ik verder er mee bezig nu, misschien tot later (ja, of misschien niet!?).
 
Laatst bewerkt:
Eerder genoemde equalizer APO is toch niet waardoor het wat beter werkte, die werd uitgeschakeld na installeren VIA audio zie ik nu. Als APO installeer dan werken functies in Via Audio ineens niet waardoor toch wat uit de woofer kon krijgen. Dus Alleen programma "Via Audio" is waar ik het verder alleen mee probeer.
 
Oké, dacht dat laatste al had (voor hupeldepup 10 iig), maar bleek dat nog een recentere was, daarmee lijkt het opgelost.
behalve dat equalizer niet werkt, maar geluid zo goed te doen, mij wel meer dan best verder zo. Kan deze wel op opgelost voor mijn part.
 
En dat mag je helemaal zelf doen. Je hebt toch al veruit de meeste berichten ook geschreven in de vraag ;).
 
Ps met "huppeldepup" bedoelde ik grote megalomane microsoft bestuursysteem, en een driver daarvoor. En nu uitvogelen hoe zelf op opgelost te zetten dit dan maar eens dan, vooruit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan