5.1 receiver op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayke007

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Hallo,

Ik heb al verschillende topics gelezen over 5.1 aansluiten van een laptop naar een 5.1 receiver. Alleen deze hebben andere aansluitingen dan ik gebruik.

Ik heb een Acer Aspire die een S/PDIF uitgang heeft, via een 3.5mm jack.
Deze kan ik volgens mij niet op mijn receiver aansluiten want deze heeft geen S/PDIF aansluiting. Deze heeft namelijk alleen tulp aansluitingen

Is het mogelijk om nog via S/PDIF 5.1 hierop aan te sluiten of kan dit nog op een andere manier zoals een externe geluidskaart?(en hoe moet deze dan aangesloten worden aangezien er alleen tulp aansluitingen zijn?)

Mijn receiver heeft de volgende aansluitingen:
CDR(Digital out,Digital in), Center Out, Woofer line out, Aux in, TV in , Line out, CVBS, S-Video en SCART het gaat om een Philips LX7000SA.

Ik heb even snel in de handleiding gekeken en het lijkt erop dat je 'digital in' een aansluiting is voor een digitale coax kabel.. tegenwoordig meestal geel gekleurd (maar hoeft niet perse). Je S/PDIF uitgang zou de juiste kunnen zijn, er zijn meerdere soorten (coax, toslink..). Als je geluk hebt kun je met een enkele digitale coax kabel je set aansluiten. Is dit niet het geval kun je inderdaad een andere (evt. externe) geluidskaart aanschaffen.

Oke, ik heb even gekeken naar de digitale coax kabel maar kan niet de juiste vinden aangezien de S/PDIF aansluiting van mijn laptop een 3.5 mm jack is(mini toslink?)
En ik kan geen kabels vinden van (mini) toslink naar RCA, tulp, cinch of dergelijke. Dan krijg ik alleen converters
Zou dit een oplossing zijn: mini toslink naar converter via toslink. Daarna digitale coax naar de receiver?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan