5.1 set aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikrick

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Hallo, Ik had altijd een 5.1 setje voor mijn computer maar die heb k vervangen voor een samsung HT-D350 systeem omdat die optisch heeft en ik mijn Xbox er dan ook op aan kan sluiten.

Nu is het probleem dat hij niet meer 5.1 doet bij de computer maar nog maar 2.1.
Mijn Xbox heeft wel 5.1 surround.

Achterin de dvd(regelunit van de 5.1 set) zit de computer wel met 6 stekkers ingeplugd zoals met het oude setje,

Ik hoop dat iemand antwoord weet

Rick

Meeste onboard chipjes, kunnen geen 5.1 Digitaal leveren. Die fout heb ik ook gemaakt. Enige oplossing is om een geluidskaart te kopen die het wel heeft.

Waarom kan men dan op een onboard 6 mini-jacks aansluiten voor 5.1? Ik heb tot nu toe op mijn pc's steeds 5.1 geluid vanaf een onboard geluidkaart gehad.

maar 5.1 heeft het wel gedaan met mijn vorige setje hè maar deze was oud en nu heb ik een nieuw dvd speler gekocht van samsung en daar krijg ik maar 2.1

ik heb inderdaad een onboard soundcard; mijn moederbord is foxconn G3IMXP-K

ik heb een ander idee maar ik weet niet of dit wel zo'n goeie is; daarom vraag ik het maar even....

Kan ik niet gewoon de bas (/regelunit) van de oude set aansluiten op de computer en vervolgens die kabels naar mijn huidige boxen laten gaan zodat daar en de oude bas en de nieuwe set op aangesloten zijn?
Of gaat dat niet goed komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan