5.1 set probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hi iedereen,

Ik heb de Philips HTS5520 gekocht en aangesloten. Ook heb ik met een coax kabel de set op mijn pc aangesloten. Alleen als ik een 5.1 test doe, merk ik dat de boxen achter altijd tegelijkertijd afspelen. Stel de test zegt: alleen rechts achter afspelen, dan speelt links achter óók af.
Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen ?

Groeten.

Joël

Laatst bewerkt:
Dit komt doordat je systeem niet met 6 kabels alle speakers opzich aan sturen, maar 1 kabel het geheel,
wat jij wilt is dus niet mogelijk....

wat je had moeten doen is een pc speaker set kopen, en daar je tv toestand op aan sluiten.
met 1 coax kabel kun je geen 6 opzichzelf staande speakers aansturen.

Welke coaxiale poort heb jij het over? Om 5.1 geluid van je PC naar je Philips te sturen heb je een (digitale) coaxiale audio verbinding nodig. Volgens deze link http://www.consumentenbond.nl/test/...ilips/HTS5520/testresultaten-en-specificaties heeft die Philips een coaxiale audio Ingang. Je hebt op je PC een coaxiale audio Uitgang nodig. Dat is niet de bekende TV antenne Coax plug..

geluidskaarten met digitale uitgang: http://www.kieskeurig.nl/geluidskaa...&min=30&max=200&f59695[]=98900&f59707[]=98913 Maar check het bij een winkel, er kan een fout in de lijst zitten..
De geluidskaart kan ook een 'optische' digitale uitgang hebben. In dat geval moet er een omzetter naar coaxiaal audio tussen van +/- 20 euro.

Ik heb een foto van mijn moederbord. Ik heb de coax kabel in de gele gedaan aan de linker kant.
Ik heb btw een asrock m3a770de.
M3A770DE.jpg

Dit komt doordat je systeem niet met 6 kabels alle speakers opzich aan sturen, maar 1 kabel het geheel,
Vreemd dat ik dan hier met 1 Coax kabel, via mijn 7.1 receiver de 7.1 boxen set gewoon kan aansturen.:confused:

Vreemd dat ik dan hier met 1 Coax kabel, via mijn 7.1 receiver de 7.1 boxen set gewoon kan aansturen.:confused:

Ja je hebt gelijk, ik was in de war met een andere kabel, beneden stuur ik ook 5.1 aan met 1 coaxiale kabel

maar niemand die als een idee heeft ?
heeft iemand misschien een test programma of zo ?
misschien ligt het aan de dingen die ik afspeel
of heeft iemand een test filmpje

@ ajaxjoel, ik weet niet of je toevallig over de dvd van 'the matrix' beschikt maar van deze film weet ik toevallig dat er zeer duidelijk surround effecten in zitten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan