5.1 setje werkt niet correct?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-Load

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
hallo,

ik heb gister een dolby setje gekocht 5.1 (Creative Inspire T6060) samen met een nieuwe geluidskaart (Creative Sound Blaster Audigy SE) maar nu doen alleen de 2 voorste boxen het en de subwoofer !????????? en ik krijg de rest niet aan de praat (3boxen) wie kan mij helpen !,.,,,,:( :( :(

grtz, sander

Bij die dingen zitten (bij je geluidskaart) zitten drivers.
Die moet je instaleeren om van fijne van het 5.1 effect te kunnen genieten..
Anderseids zijn de achterste boxen mischien stuk, heb je de achterste boxen aangesloten op de voorste ingang? werken ze? zo ja, drivers]
Anders garantie (2JAAR!!!

Heb je wel bij de instellingen de funktie 5.1 ingesteld en ook bij de Windows configuratiescherm > geluiden en audio apparaaten de boxen op 5.1 ingesteld.
Met alleen muziek afspelen werkt 5.1 niet volledig, dus test met een dvd je geluid.

crash zei:
Heb je wel bij de instellingen de funktie 5.1 ingesteld en ook bij de Windows configuratiescherm > geluiden en audio apparaaten de boxen op 5.1 ingesteld.
Met alleen muziek afspelen werkt 5.1 niet volledig, dus test met een dvd je geluid.
Dat probeerde ik duidenlijk te maken dat dat ging met de drivers van de geluidskaart zelf...
Avrack bv..

help.mij.nl zei:
Dat probeerde ik duidenlijk te maken dat dat ging met de drivers van de geluidskaart zelf...
Avrack bv..
Echt duidelijk was dit niet.:confused:

help.mij.nl zei:
Bij die dingen zitten (bij je geluidskaart) zitten drivers.
Die moet je instaleeren om van fijne van het 5.1 effect te kunnen genieten..
Anderseids zijn de achterste boxen mischien stuk, heb je de achterste boxen aangesloten op de voorste ingang? werken ze? zo ja, drivers]
Anders garantie (2JAAR!!!

Eeuh? hoezo niet? Gewoon drivers van CD plukken... BV Avrack

Wanneer je stereo muziek probeert af te spelen met een 5.1 set, doen de achterste speakers toch echt niet mee.

Laatst bewerkt:
jij bent me echt aan het volgen he? :shocked:
Mijn achter speakers van men 5.1 systeempje doen wel mee hoor
weliswaar is harde omdat ze verderweg staan, maar er komt echt wel geluid uit hoor.

Ook met stereo?
Dan heb je niet goed geconfigureerd.
Dat hoort niet zo, maar een ieder z'n voorkeur.

Laatst bewerkt:
A.J. zei:
Ook met stereo?
Dan heb je niet goed geconfigureerd.
Ik jou aan het volgen?
Ik bewonder je werklust en vraag me af wat je beweegredenen zijn.
Je doet me aan iemand denken.
That's all.
Ja, ook met stereo, maar wel zodanig ingesteld dat ze ook met stereo kanalen als duo stereos werken.
Welke werklust :D :D
Zo verkeert om iemand proberen te helpen? :confused:

Ik volg met interesse deze draad en probeer er iets van op te steken.
Zit met het volgende probleem:

Inmiddels Creative speakers 2.1 Trique 3220 (2xbox + woofer) aangeschaft en de kabeltjes gekoppeld aan recent aangeschafte HP Compaq SR1519 PC.

Resultaat: no sound. Waar is dat via Windows Media Player het zaakje wel goed wordt opgestart en gewoon afgespeeld, ik zie ook de lijst van songs.
Maar een geluidje zou wel handig zijn.
Waar/hoe vind ik missing link? Moet ik speciale software downloaden/moet er ergens iets aan-/afgevinkt worden?

Nu moet ik er wel bij vermelden dat er geen speakers in Philips monitor zijn geintegreerd, dit wist ik bij aankoop, maar dit heeft niets van doen met mijn probleempje, dacht ik.

Ben een newbie op gebied van audio hoor.

nou, laat ik het eerst al zo vragen, heb je A) de drivers geinstald?
B) verschuift het balkje waaraan te zien is waar in het stukje hij zit?
Crash->, hier misch een nieuwe topic?

help.mij.nl zei:
nou, laat ik het eerst al zo vragen, heb je A) de drivers geinstald?
B) verschuift het balkje waaraan te zien is waar in het stukje hij zit?
Crash->, hier misch een nieuwe topic?

Neem aan dat je het tegen mij hebt.
A)Drivers...neen, hoe doe ik dit?

B) of het balkje verschuift...volgens mij wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan