5.1 speakerset aansluiten op je hdrecorder/tv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speknek02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Hallo mensen,

Ik heb net een nieuwe speakerset 5.1 gekocht. ik wilde deze aansluiten op mijn hdrecorder(LG Rh387H). Deze recorder beschikt echter maar over een enekele (links, rechtsaansluiting) volgens mij. is het dan mogelijk om hem toch 5.1 aan te sluiten?
Ik heb volgens mij meer kabeltjes die ergens in moeten dan dat ik gaatjes(rood/wit) heb op mn recorder/tv.

Ik heb er niet zoveel verstand van ik hoop dat deze vraag toch duidelijk is.
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.:)

Gr Glenn

Ik weet niet welke geluids-set jij hebt gekocht, maar volgens de handleiding van de HDrecorder, beschikt het over een SPDIF aansluiting. Ofwel, een digitale aansluiting (Coax en optisch (Toslink)).

Als de geluids-set deze aansluitingen ook heeft, zal je het met 1 van die 2 kabels aan moeten sluiten. Dan gebruikt het o.a. ook Dolby Digital of DTS (geluids-kwaliteit) mits het ondersteund word door het setje.

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4defa53c1dce9/4defa53c17756-screenshot.png[/smallimg]

Laatst bewerkt:
Nee volgens mij ondersteunt het setje dat niet, AUXaansluitingen/linksvoor/linksachter/rechtsvoor etc. heb je misschien nog andere oplossingen?

Gr Glenn

Als jij enkel 2x een 3.5mm jacket hebt, zal je er geen 5.1 op aan kunnen sluiten. Daar heb je er namelijk 3 voor nodig.

5.1 over anoloog gaat gewoon niet op deze recorder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan