5.1 Surround boxen op PC? Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hey,

Ik heb bij mijn ouders een 5.1 Surround set (4 speakers, 1 subwoofer) gevonden die ze niet meer willen.
Ik heb ze dus meegenomen en wil deze graag op mijn PC aansluiten, omdat ik hierop nogal oude boxjes heb aangesloten die slecht geluid produceren.
Het probleem is, de poorten/draden zijn verschillend.
Een paar foto's:
Op alle speakers zitten deze draden:
zuqqgn.jpg

En op de PC zelf bevinden zich deze aansluitingen voor audio (microfoon?):
Randomnovember2011016.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan helpen/uitleggen met hoe ik met deze draden/aansluitingen op elkaar kan aansluiten en kan laten werken.
Het zou zonde zijn om extra geld uit te geven voor een nieuwe als dit ook mogelijk is, toch?

Mvg,

Thiemo

Laatst bewerkt:
normaal gesproken heb je ook een versterker nodig, De boxen zijn dan aangesloten op de versterker. Zonder versterker ga je weinig aan je boxen hebben. Bij gewone 2.0 boxjes zit de versterker vaak in 1 van de boxjes. Bij 2.1 vaak in de subwoofer.

Maar ik heb dus 5 boxen, en allemaal hebben ze die draden als op het plaatje...
Wat bedoel je precies met versterker?
En zou ik vanaf die versterker alle 5 in zo'n poort kunnen stoppen, welke precies?

Sowieso al heel erg bedankt voor je reactie!

Mvg, Thiemo

Normaal gesproken heeft de versterker de ingangen en uitgangen naar de PC, de boxen worden aangesloten op de versterker.

Bij een 5.1 set is de kosten vaak: versterker 70-80% / boxen 20-30%. Bovendien passen veel normale versterkers alleen met SP/dif op een PC (de optische uitgang op je plaatje)

Als je nu de hele set had zou het waarschijnlijk wel gaan, maar met alleen de boxen zonder de versterker heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel aan. Als je een losse versterker erbij moet kopen kun je waarschijnlijk net zo goed een 5.1 compleet pakket voor de PC kopen.

Bij deze sert zit een DVD-speler waarop alle 5 de boxen kunnen worden aangesloten.
Maar ik geloof niet dat dit op de pc wil.
Heb je misschien een tip voor een versterker, aangezien er veel verschillende zijn?

als de dvd speler een SPDIF ingang heeft zou het gewoon moeten werken. (mits ondersteuning voor de juiste encoding vanuit je PC).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan