5.1 surround geluid aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenny1994

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
ik heb een 5.1 Surround Speaker Set SP-6250K van trust en die wil ik aansluiten op me tv een sharp lc-32fh510e en dan zou ik dus willen dat het surround ook werkt via me dvd enz. iemand een idee?

DVD via scart / hdmi aansluiten op tv
geluid via de hoofdtelefoon / analoge audio uitgang om vertraging van geluid te voorkomen,eventueel adapter stekker van 6,5 naar 3,5 mm aanschaffen(stereo)
geluid tv langzaam openen en surround volume op 70% zetten

maar bij me surround 5.1 van trust zit er een kabeltje in de woefer(bass) en er komen drie mannetjes uit een zwarte / groene en oranje waar en hoe moet ik die in doen om overal surround geluid voor te krijgen? ? help ?

om echte surround te hebben moet je een versterker hebben die dit ondersteund.
Op een home cinema zitten tig uitgangen (5/6/of 7 uitgangen,afhankelijk van 5.1/6.1/7.1 )
Op een stereo installatie zitten uitgangen voor luidsprekers ,(soms) surround en bas
de 3 stekers die je nu hebt zijn voor luidsprekers (links+rechts) ,surround (links+rechts) en de bas luidspreker.
Als je alleen boxen hebt zonder versterker dan gaat dit niet werken.

het enige wat je kan proberen is de koptelefoon aansluiting van de tv via een kabel te verbinden naar de juiste ingang van jouw pc te koppelen (line in)-indien aanwezig-

Analoog & digitaal :)Voorbeeld met het ... hallo daar

Analoog :geluid (hallo daar)>versterker>luidspreker >je hoort"hallo daar"
Digitaal :geluid (hallo daar) is gecodeerd in bits; nullen en enen(encoded) als (ha-llo- da-ar)>versterker decodeert [ (ha-llo- da-ar) naar(hallo daar)] >luidspreker >je hoort"hallo daar"

Laatst bewerkt:
De speakertjes die jij hebt zijn bedoeld voor de PC. Je computer heeft (tegenwoordig in de meeste gevallen) 6 kanalen uit wat gelijk staat aan 5.1 (1x center, 1x sub, 2x front L+R, 2x surround L+R). Jouw tv heeft deze uitgangen niet dus dat surround zal niet gaan werken.

Wil je inderdaad goed van surround kunnen geniet zal je inderdaad een 5.1 / 7.1 versterker nodig hebben met analoge uitgangen (Want dat zijn de 3 stekkertjes aan je speakers).

Als het voor een kleine ruimte is kun je voor een relatief laag bedrag een DVD/Versterker/Speaker combi gebruiken.

Panasonic SC-PT70EG
Panasonic SC-PT70EG home cinema systeem 22 prijzen, van €106 tot €174

Informatie is afkomstig van kieskeurig en heb een willekeurig toestel uitgekozen om je een idee te geven van de prijs voor een DVD / Versterker / speaker combi.

Uiteraard ga jij hier geen high-end geluid van krijgen maar zal in ieder geval je Trust speakertjes wel achter zich laten.

Succes!

Christian.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan