5.1 surround instellen WIndows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammeke99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik heb mijn surround systeem eerder eens helemaal ingesteld maar sinds vandaag merk ik dat slecht de twee achterste boxen als enige werken, vroeger vond ik bij de instellingen ook iets om de boxen appart te testen maar dit kan ik nergens terugvinden. Iemand die jier meer over weet?

alvast bedankt!

Kijk es in de driver-opties van je geluidskaart en kijk bij Geluiden in het Configuratiescherm of de boxen wel op de 5.1-instelling staan.

Ja dat is in orde,
de bass werkt ook, dus maw front en mid niet.

als eens de drivers voor het apparaat opnieuw geinstaleerd?

heb je iets toegevoegd ( hardware of software) net voordat de problemen kwamen ?

heb de driver net opnieuw geïnstalleerd, weet niet juist van wanneer het is. Weet wel dat het ooit heeft gewerkt. En vind de juiste pagina's voor het instellen niet. Ik herinner me iets dat je elke speaker apart kon testen om te zien of hij correct werkte. Dit vind ik niet meer terug.

en werkt het weer?

ik heb namelijk precies hetzelde probleem... gebruik Xear c-media die is nu opeens 7.1 geworden inplaats van 5.1 die het eerst was....??? grrrrr waardeloos

Staan Xear 3D CMI audio config niet meer in het configuratiescherm?

ik heb namelijk precies hetzelde probleem... gebruik Xear c-media die is nu opeens 7.1 geworden inplaats van 5.1 die het eerst was....??? grrrrr waardeloos

Haal de C-Media drivers op, bij C-Media, de windows update installeerd de verkeerde, dan krijg je ze voor de 7.1 audiocodecchip.

Met Everest kun je zien welke onboard audiochip er is gebruikt, want AC97 is alleen een protocol, die zegt niets over het merk en type van de chip.

Staan Xear 3D CMI audio config niet meer in het configuratiescherm?

De enige manier om je Windows problemen echt op te lossen, is het systeem te laten versnellen met 9,8m/s2 ??? deze snap ik niet helemaal.

Heb inmiddels wel weer 5.1 erop staan thanks voor de tip alleen als ik nu test hoor ik maar een speaker terwijl hij in windows wel op 5.1 staat, bij speakers. Goed ik zoek vrolijk verder....

De enige manier om je Windows problemen echt op te lossen, is het systeem te laten versnellen met 9,8m/s2 ??? deze snap ik niet helemaal.

Flat, open raam, of gesloten, maar bijna niemand heeft een glasverzekering op een flat.:)
Boem.

In de configuratie van C-Media, kun je alles regelen, wel het aantal speakers opgeven, en de dsp aanzetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan